Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Chris07

Fråga från MG till besökarna om listordningen i forumet

Rekommendera Poster

Hej! I vilken ordning föredrar ni att vi listar inläggen i forumet. Ska det senaste inlägget ligga överst i ordningen eller ska det senaste ligga underst som det gör nu?

Finns såklart för och nackdelar med båda sätten. Ligger det senaste inlägget överst behöver ni inte scrolla så mycket för att följa de nya svaren samtidigt som det kan vara klurigare för en ny trådläsare att sätta sig in i ämnet om ursprungsinlägget ligger sist.

Vad anser ni?

Hälsningar maringuiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

scrolla? ctrl end så är man längst ner direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelar inte så stor roll, tycker jag. Man lär sig vilken ordning ett visst forum har.  Ett snabbt tryck på End tar en ju till slutet av tråden fort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Jag tycker ordningen ska ändras så att första inlägget kommer överst. Jag är inte så hemma med det där ctrl, end , eller vad som sägs. Bara jobbigt att scrolla tycker jag. Men klistra en tråd som går att rösta i gärna ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt det vara som det är nu. 

//Iggy

Cool

Senast ändrad av iggy | 29 april 2008 | 15:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det senaste ska ligga överst men det känns inte som det är ett problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trivs nog bäst med det senaste längst ner. Blir mest lättförstått på det viset.

Dock skulle kanske en funktion i själva trådlistningen för att direkt komma till det senaste inlägget när man klickar vara bra. Någon liten ikon bredvid på nått vis, finns ju på många andra forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt det vara som det är nu, bättre för nya trådläsare...

Men en annan tanke om forumet, det hade varit bra om ni hade tagit med mer trådar i fönstret bryggsnack forum där alla senaste inlägg är oavsett forum, har man inte varit inne på ett par dar och är nyfiken på vad som hänt så går det ju bara att bläddra ett begränsat antal trådar bakåt. då får man gå in på alla del forumen och leta runt efter intressanta trådar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,
Det borde väl vara en personlig inställning i sjöboden som var och en kan göra. I de flesta forum kan man ställa in det i användarprofilen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Haha, det blev inga fler inlägg här därför att det var så jäkla jobbigt att skrolla tråden jag länkade till här ovanför Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föredrar som det är idag. Mest logiskt om man läser en tråd från början. Idén om en ikon som man kom till senaste inlägget med vore kanske också bra och jag håller med om att det vore bäst om inte bara de allra senaste inläggen kom med på förstasidan. Nuvarande lösning ger ju en känsla av gårdagens nyheter för dem man inte når via förstasidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smaksak!, tycker själv det känns logiskt med nuvarende upplägg.

Som tidigare nämnts så vore bra om man kunde göra personliga inställningar efter smak.

OT: Tycker sökfunktionen på MG inte är något att hänga i julgranen. Man måste ju skriva exakt ordningsföljd för att få sökträff. Ex tråden Norsk Bottenfärg? söker man efter Norsk bottenfärg hittar man givetvis denna tråd. Men man gör det inte om man söker på bottenfärg norskRynkar. Skulle man knappa in norsk bottenfärg dyr får man inga träffar. För det senare vore det bättre att kanske hitta bäst matchande tråd istället för inget alls.

Som det är nu söker man bäst på MG genom att använda sig utav Google.  Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt det vara som det är. Tycker i alla fall jag. //Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föredrar nuvarande upplägg. Ctrl/end är inte speciellt avancerat för att slippa scrolla.

.

Senast ändrad av Desibelle | 29 april 2008 | 23:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det är bra idag, tack för tipset om END, har inte tänkt på det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Nej inga förändringar, livsfarligt ju. Är ni mot förändringar i allt? Undrar vad man ska proklamera nästa gång Skrattande rösta på vpk eller nå´ t Haha. Nej nu har jag också lärt mig end knappen Cool så det kan vara som det är. /M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att det är bra att frågan är överst, för att sedan scrolla sig ner genom svaren.

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför kan ni inte dela upp inläggen på flera sidor? Om det är 200 svar på en tråd, så kan det kanske vara lämpligt?

Annars har jag inget emot att senaste svaret är längst ner. Dock önskar jag, att i mailbevakningen, när man trycker på länken, att man hoppar direkt till senaste svaret. Som det är nu, kommer man ju överst på tråden hela tiden när man följer länken, och måste då leta upp alla olästa svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här har stått i förslagstråden länge nu:

En sak är trådens ordning. Att i sin egen inställning kunna välja om det första eller det sista inlägget i en tråd ska visas först är en bra grej. En annan fundering är kring hur många inlägg i en tråd som man har läst. Låt säga att det är en populär tråd som det skrivs mycket i, det vore då bra om det stod som exempel: antal inlägg 347. Olästa 47. Är då dessutom olästa 47 klickbar så kommer man dit där man senast slutade att läsa. Vore enkelt om man vill följa vad som händer i en tråd utan att behöva skrolla sig ner till sitt senaste lästa inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senaste inlägget längst ned tack, vi läser väl från vänster till höger och uppifrån ned.

Även om M$ med outlook/exchange vill få en att tro det motsatta.

Att posta ovanför är internet standard för att skriva någon på näsan.

Och hur skulle någon orka läsa steve's hela härliga historia baklänges ?

/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Och vid varje nytt inlägg där så läser du uppifrån och ner varje gång Skrattande

Nej ta vara på ideerna om att man kan ställa in själv i profilen. Det kan inte vara så svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

varför ens fundera på att göra om något som är inarbetat och enkelt?

är det nåt dom nya ägarna kommit på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla gör nåt åt reklamen som nu har hamnat mitt i bilden,! Jag kan inte läsa  inläggen eftersom det är reklam överalltihop!

Mvh Labbibia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jugge skrev: ungefär så här ser det ut, och ja jag är för att man kan välja själv.

jag tror att för att förstå måste man läsa detta 2 ggr.

/Jugge

Mariage skrev:

Och vid varje nytt inlägg där så läser du uppifrån och ner varje gång Skrattande

Nej ta vara på ideerna om att man kan ställa in själv i profilen. Det kan inte vara så svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öh f-n jag såg nu att längst ned finns en länk att klicka på <Upp till toppen>

kan man få en motsatt i toppen gå till botten i/med denna tråd ?

m.v.h. Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bra som det är,

CTRL-HOME gå till toppen.
CTRL-END  gå till slutet.
Inte särskilt svårt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här tycker jag låter som en suverän lösning

do it   do it  Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...