ilprofessore 0 Postad 28 April , 2008 Hej Jag har vid flera tillfällen fått ösa ur cirka 10 liter vatten från golvet på min maxi-77. Framför bordet verkar det rinna ut rätt väg? Men vid trappan på golvet är det nog stopp i hålet/brunnen? Hur rensar jag detta? Var tar vattnet vägen/rinner ut?? har någon haft samma problem? Borde finnas på andra båtar. Senast ändrad av ilprofessore | 29 april 2008 | 00:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 229 Postad 3 Maj , 2008 Golv? Golvbrunn? Vad menar du egentligen?!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 3 Maj , 2008 ? du menar sittbrunnen eller vad? Självlänsarna ska vara öppna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 229 Postad 3 Maj , 2008 Vid trappan och framför bordet låter ju som inne i båten - det var därför jag inte fattar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 3 Maj , 2008 Framför bordet verkar det rinna rätt väg, vaddå för väg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjollberg 1 Postad 4 Maj , 2008 Är det inne i båten hamnar det nog bara som slagvatten under durken, på det lägsta stället i båten, vilket då kanske är vid trappan på din båt. Det finns inga självlänsar inne i båten. Durken i allmänhet (alltid?) under vattenlinjen, så det skulle inte fungera. Du skulle möjligen kunna installera en elektrisk länspump med nivåvakt för att få den funktionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 4 Maj , 2008 Det känner jag igen. Att det var blött under lådorna som också är trappa. Längst ned var det nästan alltid blött och träet var lite angripet av röta nere närmast skrovbotten. På våran tror jag det läckte in vid luckan eller några hål som var borrade genom skottet där nedgångluckan sitter. Det borde inte läcka från sittbrunnsdurken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser