Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025

Rekommendera Poster

det gjorde jag jag åkte till dom men dom viste inte säkert dom tyckte att jag skulle fortsätta prova med den jag hade och se hur det funkar, men här på forumet finns det ändå så pass många som har cascade 19, nån borde veta vilket propeller dom har och om dom är nöjda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj alla Cascad kompisar! 

Jag har också en Cascad 19. Årsmodell -67.

Kanske lite sent svar på din fråga, men original propellern var 13 x 14 L och nu sitter en 13 x 13 L på den, tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Cascaders....

detta är det enda tråd jag har lyckats hitta om Cascade båtar...

köpt våran Cascade 19 Day Cruiser 2019 och fick renovera/fräscha upp i princip allt. Det var inte så värst mycket jobb men 80 timmar (ungefär) senare satt den i vattnet igen ute på Mollösund.

Det är våran första båt och vi hade en kul sommar med den, fick många komplimanger från andra på hamnen under säsongen.

Läste jag rätt här så fanns endast dryg 200 byggde, och det flesta Cabin Cruisers?

Jag har inte hittat ett enda bild av Cascade 19 Day Cruiser på google images.... är den så sällsynt verkligen?

Jag tror den är från 1968ish eftersom den är högerstyrd. Finns ingen plåt eller märke med tillverkningsnr eller år på den... 

Finns ett Atlantica försäkring märke kvar på den med en fd ägares namn och adress i Göteborg... men han har gått bort.

Någon som vet något mer om båten/typen?

C490F5E1-B4D5-48E4-BD7F-03DD878C48DA.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...