waccas 0 Postad 28 April , 2008 Hej alla duktiga människor Har ett problem med gnista på brytaspetsen. tändstift brytare tändspole kondensator allt är sprillans nytt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 28 April , 2008 Hejsan. Kanske är ute och snurrar nu men utgår att du har mätt upp så du har 12v på tändspolen?. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 28 April , 2008 En liten gnista på brytaren är fullt normalt. Är det allvarligare än så skulle jag gissa på att kondensatorn är ett måndagsexemplar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 29 April , 2008 Det kan även ha uppstått ett fel i dödmansgreppet som strular till det med tändningen. Hände mig då servicemekanikerna glömt att koppla in detta efter byte av instrument Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 29 April , 2008 TACKAR FÖR ALLA SVAR ,JAG HAR INTE KOLLAT STRÖMMEN ELLER BYT KONDENSJAG LIDER AV TIDSBRIST SKALL NER TILL BÅTEN 1 MAJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 2 Maj , 2008 Hej igen jag har bytt till ytterliga en ny kondensator kollat att ström kommer fram till tändspole och det gör det när jag slår på tändningen,även kollat att det går ström från tändspole till konde brytare ,men likförbannat så får jag ingen gnista mellan brytarn kan man koppla fel på tändsole eller finns det något annat sätt att kolla om grejerna är hela typ motstånd o dyligt jag fattar ingeting Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 2 Maj , 2008 Hmm,. vad är det för motor du har? Visst KAN man koppla fel om man råkar polvända & - på spolen. Har du fått rätt tändspole?. Jag ver att jag själv behövde en spole som skulle användas med förkopplingsmotstånd. Var det så att du bytte detta på tändsidan för att du hade problem med gnistan tidigare? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 2 Maj , 2008 Hej den gammla tändspolen som jag hadde där var det ett motstånd på så jag tog med spolen till mekonomen och fick ett lika dant med motstånd sen kopplade jag på samma sätt som den gammla va kopplad,men man vet ju aldrig kanske har blivit felkopplat.Jag satte på tåndningen och kollade alla kabelstift på tändspolen och där fick jag utslag på 12 volt så som jag fattar det så har jag ström till spolen på alla sätt ,kollade även att det gick fram ström till konden jag fattar inget ting Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 3 Maj , 2008 ok, Det låter konstigt men hade du gnista innan du bytte dina tänddelar? Eller va det därför du bytte dessa? Försöker bara lokalisera felet =) Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 3 Maj , 2008 Jo allt fungerade innan jag bytte konde,brytare ,tändspole,rotor,fördelarlock,stift vet ej om jag har kopplat fel under resans gång och kanske brännt något annat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 3 Maj , 2008 Hej Om jag förstått dig rätt så har du 12v på båda sidorna på tändspolen, det skall du ha när brytarna är öppna men bara på ena sidan när dom är slutna. När dom är slutna så kortsluter dom mot - och då skall du ej ha 12v på dessa. Jag har varit med om att nya brytare varit infettade så att dom ej har brytit som dom skulle. Sedan är det att rekomendera att alltid byta konding med brytarna en dålig konding äter upp dom nya brytarna på nolltid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser