Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
Gäst Tobias Emriksson

Prisnivå Mercury 40 hp 77-79

Rekommendera Poster

Gäst Tobias Emriksson

Hej! Är grön på området båtar men håller på att skaffa mig min första båt för lite bad och fiske. Båten är avklarad, en Crescent 418 från sent 70-tal för 6500 SEK... hoppas jag inte gått på en nit. Däremot kollar jag motor, har ett erbjudande på en Mercury 40 hp (402) från slutet ac 70-talet. Säljaren vill ha 6000 för denna motor. Den är sötvattenskörd och har gått runt 10 timmar om året. Om den är välskött är detta ett skäligt pris eller ska jag leta vidare?!? Tacksam för svar och hjälp då jag känner mig lite vilsen här längst ner i födokedjan ;o) /Tobias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har motorn elstart? Annars tycker jag du har gjort ett bra kap (nu vet jag ju inte skicket på båten men ändå).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tobias Emriksson

Hej igen och tack för feedbacken... Nix det är inte elstart på motorn så det kanske är läge att försöka få ner den nån tusenlapp. Båten är i rätt ok skick, inga större skavanker. Bättre bruksskick kanske man kan kalla det... Har kollat runt lite efter en billig motor men det är svårt att hitta något som känns riktigt bra. /Tobias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst (gäst)

Motorn är lite onödigt stor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst <insert name here>

Motorn är lite onödigt liten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jan

Motorn är lite onödig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En mycket bra motor som bara går och går men vid minsta problem är det H-vette att starta med rycksnöre med den kompresion som är på en 40 hästars.Ta elstart. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...