gondyh 0 Postad 28 April , 2008 Hej jag har en terhi 520 ht med en 115 hk stor motor av 80 tals modell läser sen på internet att båtens max storlek på motor är 50 hk. kan båten ta skada av det eller fins det några andra nackdelar bör jag byta motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MackeNo1 0 Postad 20 Juli , 2010 Jag har också en Terhi 520 HT och letar ny motor, den 60hk Mariner från -84 som sitter på idag orkar knappt få upp båten i planing och ger en maxfart på 20 knop. Killen som startade denna tråden hade ju en motor på 115hk och det verkade fungera, vet ju dock inte om den båten var förstärkt på något sätt... Båten är specad till 60hk, men är det någon som vet vart gränsen går för vad den egentligen klarar av? Är exempelvis en 125hk Evinrude från -88 för tung och stark för akterspegeln? Vart kan isf gränsen tänkas gå? 80-90hk? Har en fyrtaktare från slutet av 90-talet bättre prestanda än min 26år gamla 2-takt 60hk motor? Vore tacksam för hjälp då båtar är helt nytt för mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser