gordonblue 0 Postad 27 April , 2008 Funderar på att köpa rulle till förseglet. Hur blir det med förstaget? Sitter det i rullen eller...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oktest 0 Postad 28 April , 2008 Ohoj Väljer du att köpa CU:s snikrulle så anv du bef förstag och kortar det 250-280mm. Hur det är med andra fabrikat vet jag ej, då det finns en uppsjö av tillv... http://www.rullfock.se/index-filer/page0009.htm Hälsn Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock 0 Postad 28 April , 2008 Om jag inte minns fel så använder du dig inte av båtens förstag när det gäller Furlex iaf , det följer med en annan förstagswire som du lägger profilen runt . Jag vet dock inte om det kanske går att lägga i den gamla förstagswiren i profilen men då måste den ändå kortas av en aning pga att rullen bygger en del så då kan man ju lika gärna använda den nya wiren ändå . / Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 28 April , 2008 Hej Det är korrekt. för Furlex används ett speciellt förstag som följer med satsen. Då slipper man vantskruven och trumman kommer så långt ner som möjligt och du förlorar inte segelyta. Om du hittar (på Biblioteket) Båtnytt 9/89 så finns där ett bra reportage om hur ett Furlex paket monteras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser