Anyone 0 Postad 27 April , 2008 Hejsan. Har precis inhandlad ett nytt trimplan från firman som har bilar som tema. Upptäckte tyärr att genomföringen för hydraliken (slangen) är placerad på annat ställe än på mitt gamla. Inga problem att täta gamla hålen. Men frågan är; när jag nu ska borra en nytt hål för hydraliken (slangen), räcker det att täta med sikaflex? Genomföringen blir under vattenlinjen. Kommer naturligtvis att borra minsta möjliga hål; blir väl ca 8 mm/st, men ändå.... Tips? //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 28 April , 2008 Ingen annan som nyligen monterat trimplan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dumpdidump 0 Postad 28 April , 2008 Sikaflex 291 är väl det som de flesta (?) använder för att täta marina genomförningar. Måste verkligen slanggenomföringen ske under vattenlinjen?. Låter inte helt optimalt med ett hål under vattenytan dels med tanke på att slangen med åren borde bli skör, dels rör sig i viss mån då hydrauliken används. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 29 April , 2008 God morgon, och tack för svaret. - Ja, problemet är att slangen för hydraliken sitter i fästet som skruvas mot skrovet. Kan inte kalla dt för slang egentligen, snarare som ett hårt plaströr. På insidan av skrovet monterar jag sedan slangen som ansluts till trimplansenheten. Borde väl vara nå´ n annan som monerat trimpland från biltexx) //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser