Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
johnny70

GPS

Rekommendera Poster

Garmin 525, Nån som använder denna plotter??? Går det att få vägbeskrivning till en sund eller nån fjärd eller område i vattenet??? Jag får bara navigering i fastlandet!!! t ex restauranger, sjömackar etc!!! vad gör jag för fel, eller är det så med sjöplottrar???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, jag har varit på sjön med plottern, t ex om jag vill köra till ``Stavbofjärden`` den hittar inte, men om jag skriver ´ ´ Skansholmen`` då hittar den & den ger mig all information om skansholmen, t ex att det finns mack, kiosk etc där!!!

Senast ändrad av johnny70 | 28 april 2008 | 01:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 420S å är oxå lite besviken på navigera till funktionen. Den hittar inte ens Spillersboda som har sjömack o affär.

Kapellskär, furusund å liknande hittar den men inte enskillda öar, konstigt.

Dessutom har jag inte lyckats uppdatera den, enligt Garmins hemsida finns ett program jag skall köra med PC-kabel inkopplad. Hittar inte någon som säljer det å dessutom har jag 420S SD-kort men det funkar inte för programmet skall startas på datorn med kabel inkopplad.

Någon som fått det å funka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske en jättedum fråga. Du har väl köpt sjökort till den så att det inte bara är vägkartor på kortet?

Mvh

/Foo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, det är g2vision sjökort!!!!!!!!!! Jag får när jag bläddrar namnen på vattenområden, men om jag matar in namn på vattenområde det är då jag får meddelandet att den inte hittar.

Senast ändrad av johnny70 | 29 april 2008 | 07:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu när man har pratat med garmin supporten så sa de att det går inte att söka områden på sjön, så det var verkligen dumt att betala extra för en dyr plotter som en billig plotter skulle kunna göra ett likadant jobb!!! det är dyrt i onödan!!! Har ingen användning av flygfoton!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast det finns väl inte så många billigare plottrar, skulle vara 420 då. Men en vanlig vägGPS skulle ju inte funka om det är det du menar.

I övrigt, utom navigera till, så är jag nöjd med min 420S. Det är ju fortfarande Sjökort, så man slipper sitta med papperskortet i handen hela tiden. Dock som backup.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det funkar med Magellans RoadMate som är CrossOver converterad. Då kan man ha både typo-kartor och sjökort likväl som bilkarta i samma apparat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej..Är själv ägare av en 525s .Har uppdaterat med ett sd kort och det funkar bra.Ladda hem filen på datan först .den är sippad så öppna den i datan i en separat mapp sen kopierar du den filen uppdatering garmin till ditt sd kort.Stoppar det i plottern och den sköter det själv du får en fråga på skärmen om jag minns rätt det funkar bra.Men sen hur den hittar på havet är en fråga det har provat att navigera till särskilda mål.med inställda djumått på min båt .Den ginar rätt frisk över grynnor o skär och även över land i bland så den funktionen ska jag allt prata med garmin om.

post-10001651-1394235444,9895_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den är uppdaterad!!! Svaret på min fråga som sagt fick jag från Garmin, det är inte som bil gps, där du matar in ett mål så visar den vägen dit, du måste själv hitta vatten området, t ex om du matar in Skansundet så hitta den inte målet, men om du matar in Skansholmen så hitta den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...