Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
Masseman

Alpha One problem

Rekommendera Poster

Hej !!

Sjösatte båten idag och insåg rätt snabbt att det luktade bränt gummi från drevet och motorn fick ingen kylning.

Nu till mina frågor:Tog loss underhuset och på bild bild ett så finns en liten axel med splains. den går in i ett rör av koppar som sitter i själva drevet.Men det röret går att dra upp och ner ca 2 till 3 centimeter och även snurra runt är det rätt ??

Nästa fråga impellern som syns på bild 2 ska den sitta som den gör med tanke på att vingarna är böjd åt ett håll.Står man bakom underhuset så är vingarna böjd åt höger.

post-19123-1394235443,8196_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, axeln du nämner är till växelföraren och ska gå att dra upp och ner lite. Den fixeras i rätt läge när du monterar drevet på bälghuset utav växelstången som den s.a.s kopplas ihop med. Impeller bladen är böjda åt rätt håll på din bild. Axeln snurrar medsols så då blir det där alltså rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt svar.

MEN, det var inte axeln jag menade var lös utan det rör som den sitter i i överhuset ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !!

Har nu fått ok på att det röret jag menar går att röra.

Så Tack för all hjälp med svaret..//Masseman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Jag menade samma som du men uttryckte mej kanske lite otydligt. Men då har du koll på grejerna nu då....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut !!

Har skickat efter renoveringssatsen för vattenpumpen.

Så nu får jag vänta lite innan jag får sjösätta igen ???? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..bara en fråga  i all välmening .. har du kört motorn på land utan spolmuff och vattentryck ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !!

Nej det har jag inte, när jag vinterkonserverade så använda jag mig av spolmuff.Däremot så blir man ju lite fundersam eftersom det här är ett nyköp (begagnad).När vi provkörde så var vi ute 1 timme o då fungerade allt.Men vi bestämde oss inte direkt för båten, men jag att båten använts innan vi bestämde oss för att köpa den.Så vad som hänt sen vi körde båten och vi fick hem den de vete sjutton.Så det här var vår debut med båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...