Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
Anyone

Val av ekolod

Rekommendera Poster

Hejsan sjöbusar. Har en ganska simpelfråga om ekolod men i alla fall;

-Har en Biscaya 29,med ett monterat Hummingbird med akterspegelsgivare. Tror att kabeln/givaren till djupgivaren gav sig i fjol. Har dock aldrig varit riktigt nöjd med akterspegelsgivare till min skrovtyp. Har rak axel, och propellern monterad så att det virvlar ganska mycket vatten vid givarna till lodet. Min fråga är nu;

Vad ska jag välja för ekolod om jag inte vill ha akterspegelsgivare utan gammalt hederligt med genomföring genom skrovet?

Förslag?  Vill gärna ha fiskbio, ej bara digitala siffror....

//Anyone

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen ide om typ hull trough, eller skrovgenomföring som det kallas?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, alla tillverkare har diverse givare i tillbehörssortimentet, så det enklaste borde väl bara vara att kolla med nån åf för Hummingbird och köpa en genomskrovs- eller bottenlimmad ny givare som passar till ditt befintliga lod. Kolla Hjertmans eller nån annan.

Senaste Båtnytt har en liten test av olika ekolod om du är ute efter nytt, för det mesta är det väl aktergivare som följer med, men det går säkert att deala med nån handlare.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, bugar & tackar för svaret. Ska kolla med Hjertmans. Tyvärr är ju de lite väl sugna på att gräva djupt i plånboken, men men....

//Anyone

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...