Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
sm7stu

montering sjövattenfilter

Rekommendera Poster

Hejsan ! Behöver lite hjälp med hur och var man bäst monterar ett sjövattenfilter i  en Albin 25  ,bifogar en  bild hur filtret  ser ut. Jag lyfte på durken där sjövatten intaget är , men ska det sitta där ? eller kan det sitta någon annan stans ? Vill ju inte kröka slangarna för mycket... Någon som kanske har monterat ett sådant i en Albin 25 innan?!

Mvh Johan

Senast ändrad av sm7stu | 27 april 2008 | 09:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur en Albin 25 ser ut men man brukar sätta filtret så att det kommer över vattenytan. Då kan du öppna filtret utan risk för att vatten kommer in i båten och det står inte trycksatt hela tiden med risk för läckage i lock eller slang anslutningar.

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilden som ej kom med,va ju tvungen att krympa bilden rätt mycket.. Men nu svalde den detSkrattande

Senast ändrad av sm7stu | 27 april 2008 | 09:22

post-21370-1394235443,7675_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Typiskt att man ska va så osäker på att montera ett sjövatten filter ! Fasen man har ju varit bilmek i hela livet , men när det gäller båt som man nu bara haft i 2år så är man så osäker , inte skoj om det kommer in vatten eller man gör en tavla så man blir stående på sjön.Sen ska vi inte prata om frugan som apsolut inte litar på att jag får dit det rätt !  Foten Ingen av er  som satt in ett Sjövatten filter i eran Albin 25a som kunde fota hur och var det sitter!?? Vore väldigt tacksam över det ! Så kanske även frugan blir LUGN när jag monterar!

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för tipset! Humm ja då är det kanske bara och hänga dit det Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...