JonteJ 0 Postad 26 April , 2008 Har precis köpt och hämtat hem en Flipper med en Mercury 90 Hkr -88 och lite problem med powertrimmet. Det går utmärkt att trimma uppåt med när jag ska köra det neråt så hör jag hur motorn jobbar men motorn rör sig inte neråt. Trycker jag till lätt på trimknappen uppåt så hoppar motorn ner några centimeter varje gång. Eftersom motorn går kan det väl inte vara fel på nåt relä eller? Tänkte kolla oljan men för att göra det ska väl motorn vara upptrimmad fullt och jag vill inte göra det förrän jag vet hur jag manuellt kan få ner den igen. Det ska väl finnas en skruv man kan lossa för att få ner motorn igen? Har fått tips om att det ev ska vara en större vit plastskruv men den hittar jag inte. Kan nån tipsa lite mer exakt var jag hittar den? Det finns några metallskruvar att välja på... Vore skönt om det bara vore för lite olja i systemet men kan det verkligen ge dessa symptom? Många tack för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser