Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Northernstar

Filt & Matta, var, hur, info sökes

Rekommendera Poster

Håller på att byta golv mm i båten & har rivit ut mattan samt all filt som sitter fastklistrad. Var hittar jag bra en ny matta för golvet som passar i en båt & lättlimmad filt för sidor etc? Båten är en Bayliner Bowrider. Alla snabb svar uppskattas då det skall inhandlas snarast. (& ja, jag vill ha matta & filt i min båt;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag satte vanlig blå altanmatta i min båt, sådan typ med gumminoppar under. Vet dock att det fanns något mer alt. ämnet har behandlats tidigare på forumet...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du ej funderat på att slopa mattan och lägga in ex flexiteak istället, har själv en bayliner 2052 ls -99, i och för sig ej bowrider, men är så jävla trött på mattan,vatten, smulor och allt helvete!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grymt, tack för alla snabba svar! Hittade under dagen vad jag letade efter, på sidorna kör jag nålfiltsmatta som verkar vara enkelt att limma fast & på durken sk. balkongmatta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om att högtalar matta är grymt lätt att arbeta med.Lätt att forma och blir riktigt snyggt resultat.

Mattan finner du bl på www.mds.se

Eller också kan du kolla på www.ostersjokompaniet.se han har  väldigt mycket att välja på men priserna är lite väl höga.

Glöm ej att antimögelbehandla mattan om du inte vill byta igen om 5 år.

tror att du kan köpa det här www.fiberprotector-sverige.se

Limma med casco flex golv/vägglim.

Mvh

Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag la in sk altanmatta inför förra säsongen och det blev mkt bra. Bytte även all matta i övriga båten och använde då en sk bilmatta, var först inne på nålfilt men blev rekommenderad att inte använda det. Något som var knepigt var att mattan inte strechade alls, så man fick vara jäkligt noga vid tillskärning (många rakblad gick det åt). Altanmatta gjorde jag snap-off, dvs. med tryckknappar. Bilmattan limmade jag med bostik attack (j-a bra lim).

Bifogar en bild före.

 

post-22093-1394235444,2797_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt!! var de mkt krångel att lägga dit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack,

nej men eftersom det är lite udda vinklar så gäller det bara att mäta upp ordentligt, det är det som tar tid. Att såga ut durkplywood med cirkelsåg klarade t o m en kontorsråtta som jag :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...