peddan11 1 Postad 25 April , 2008 Hej. Har käpt en båt med wallasvärmar i. är det någon som vet vad för sprit det skall vara till den? mvh Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 April , 2008 Det ska vara diesel elle fotogen beroende på modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 25 April , 2008 Hej. Den går inte på disel. finns det bara en sort av fotogen eller? Mvh Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 April , 2008 Det finns många, men Statoil blå rekommenderas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 25 April , 2008 Är det samma som t-blå typ? Mvh Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 April , 2008 T-blå är spolarvätska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 25 April , 2008 Jag måste bara förtydliga! Vi pratar om fotogen. Häll för tusan inte i spolarvätska, det kanske ser bra ut men det kommer inte att tända ...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aakeoe 0 Postad 25 April , 2008 Nog tänder det. Det kanske till och med exploderar med sprit eller bensin i en fotogenvärmare. Man undrar om alla inlägg på detta forum är seriöst menade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 25 April , 2008 Ja det verkar lite verklighetsfrämmande. Wallas är en fotogenvärmare är av typen fotogenlampa, dvs en veke får bränslet att uppnå flampunkten. Den temperatur då bränslet förgasas och brinner. Bensin och ren alkohol brinner som bekant direkt vid rumstemperatur. Det är bara att tända på med en tändsticka. Häll bara i fotogen i en fotogenvärmare. Eller möjligen diesel av den miljövänliga sorten. Det funkar också. Fotogen och diesel är närbesläktade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 25 April , 2008 Jag lämnade in min Wallas 1800 på renovering. Statoil Blå ska du använda inget annat, sa han som fixade värmaren åt mig, när jag frågade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 28 April , 2008 Jag tackar för hjälpen. Mvh peddan Senast ändrad av peddan11 | 28 april 2008 | 07:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser