Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
lolle

aquador 23ht/dc

Rekommendera Poster

Hej alla aquador 23 ht/dc ägare.Är intresserad av lite feedback på båten angående sjöegenskaper motorval, förbrukning, utrymmen, ljudnivå och hantering av båten vid anläggning till brygga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Mycket trevlig båt. Sen skadar det ju inte att den är fin. Många påpekar att dom tycker att Aquador är fina. Har en HT. Sjöegenskaperna är mycket bra, förutom vid kraftig sidvind. Då lutar den. Men det är lätt fixat med trimplanen.

Det är klart att man helst skulle välja en diesel. Men då får du betala mer. Frågan är om det är värt det. Det ska vara om man räknar att behålla båten under en lång tid.

Förbrukning kan du läsa om i denna tråd.

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=207742

Utrymmet är mycket bra disponerat för en båt på 23 fot. Vi är 2 vuxna 2 barn. Det fungerar utmärkt. Kojer är 3 2. Du kan bädda upp en dubbelsäng under kapell. Där sover jag mycket bra. Stickkojen fungerar bra för barn och ungdomar. Mindra bra för gubbar som jag. Höjen är rätt dålig.

Båtnytts test klagade på hög ljudnivå när det gäller HT. Det är inget som jag stör mig på. En V8 ska låta:)

Hantering av båten vid angöring är inga problem. Men jag skulle gärna vilja ha ankarspel i aktern för att slippa klättra över akter soffan.

Jag kan lugnt rekommendera båten om man är ute efter en båt i den prisklassen. Men jag kanske är jävig:)

/Patric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...