Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
guzzlon

Vattenlinjestripes

Rekommendera Poster

Halloj!!

Tog bort dom gamla stripsen nere vid vattenlinjen häromdagen och funderar nu på hur jag ska göra med nya... På min båt så har dom idiotiskt nog målat upp bottenfärgen nästan ända upp till den nedre linjen, det är bara 5mm emellan... Se bilden. Nu funderar jag på att bara sätta en 60mm stripes, sätter i såfall överkanten på den nya jäms med överkanten där den gamla övre satt.Då täcker den nya ända ner till överkant den nedre gamla. Då får jag ca 45mm fritt nedanför innan färgen börjar, och nästan bara en färg på gelcoaten där emellan också.

Så hur kommer då en Maxim att se ut med bara en stripe där nere?? Snälla kolla bilden, använd fantasin och tycktill med ideer och förslag på hur jag ska göra..

Tjoflöjt!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite komiskt men det är likadant med min att bottenfärgen är uppmålad som på din men det har jag inte brytt mig om o jag tror att det kommer att se lite konstigt ut, om inte annorlunda med bara 1 stripes.Att min är uppmålad är att den hade gått i saltare vatten o som jag har märkt på mina vänners Maximer så får dom göra rent vatten linjen med jämna mellanrum när dom inte är uppmålade.

OBS! Bara 1 dag till sjösättning Tungan hälsningar från Illern......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här ser min ut.....bottenmålningen slutar precis vid kanten....så att säga.

post-8034-1394235446,1312_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten, hur gjorde du för att ta bort stripsen? Värmepistol eller nåt?

Ska ta bort lite dekaler och sånt, tacksam för lite tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en luftdrivenmaskin med en gummitrissa på som tog bort både stripes o lim på en gång men jag vet inte vem jag har lånat ut den till Obestämd...Funkar även med bra rakblad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solvarma gick mina att dra loss för hand rätt lätt (oj ett rimm) Det blev lite limrester kvar som jag tvättade bort med Bostik Lim och Pensel Tvätt,tog lite tid och några trasor men bra blev det.Nu återstår det bara att rubba,rubba och rubba...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...