guzzlon 18 Postad 23 April , 2008 Halloj!! Tog bort dom gamla stripsen nere vid vattenlinjen häromdagen och funderar nu på hur jag ska göra med nya... På min båt så har dom idiotiskt nog målat upp bottenfärgen nästan ända upp till den nedre linjen, det är bara 5mm emellan... Se bilden. Nu funderar jag på att bara sätta en 60mm stripes, sätter i såfall överkanten på den nya jäms med överkanten där den gamla övre satt.Då täcker den nya ända ner till överkant den nedre gamla. Då får jag ca 45mm fritt nedanför innan färgen börjar, och nästan bara en färg på gelcoaten där emellan också. Så hur kommer då en Maxim att se ut med bara en stripe där nere?? Snälla kolla bilden, använd fantasin och tycktill med ideer och förslag på hur jag ska göra.. Tjoflöjt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 23 April , 2008 bilden var det ja... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 24 April , 2008 Lite komiskt men det är likadant med min att bottenfärgen är uppmålad som på din men det har jag inte brytt mig om o jag tror att det kommer att se lite konstigt ut, om inte annorlunda med bara 1 stripes.Att min är uppmålad är att den hade gått i saltare vatten o som jag har märkt på mina vänners Maximer så får dom göra rent vatten linjen med jämna mellanrum när dom inte är uppmålade. OBS! Bara 1 dag till sjösättning hälsningar från Illern...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 30 April , 2008 Så här ser min ut.....bottenmålningen slutar precis vid kanten....så att säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 30 April , 2008 Förresten, hur gjorde du för att ta bort stripsen? Värmepistol eller nåt? Ska ta bort lite dekaler och sånt, tacksam för lite tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 1 Maj , 2008 Jag hade en luftdrivenmaskin med en gummitrissa på som tog bort både stripes o lim på en gång men jag vet inte vem jag har lånat ut den till ...Funkar även med bra rakblad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 2 Maj , 2008 Solvarma gick mina att dra loss för hand rätt lätt (oj ett rimm) Det blev lite limrester kvar som jag tvättade bort med Bostik Lim och Pensel Tvätt,tog lite tid och några trasor men bra blev det.Nu återstår det bara att rubba,rubba och rubba... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser