Stream 1 Postad 23 April , 2008 Jag sitter i styrelsen för en bostadsrättsförening med två hus i ett läge mycket nära vattnet i Stockholm. Brf'en äger marken som husen står på, men marken närmast vattnet, en remsa på ett fåtal meter, ägs av Stockholms Stad. Flera av medlemmarna i brf'en är intresserade av att ha brygga med båtplats i anslutning till fastigheterna. Nu vill jag undersöka möjligheterna till detta. Hur ska jag gå till väga? Vilka myndigheter bör jag kolla med? Har någon här erfarehet av liknande projekt? MVH, Stream Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 23 April , 2008 Har rotat lite i samma funderingar här i Umeå. Som jag ser det finns det 2 intressenter att kontakta. Kommunen och Länstyrelsen - vad de olika avdelningarna heter kan variera men skicka inledningsvis ett brev så att det inregistreras - sen skickar de det vidare till den det berör o.s.v. Ta också kontakt med ditt Båtförbund - de har kunskap i ämnet. Det tar tid! Lycka till. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonbeee 7 Postad 23 April , 2008 Pröva med Tekniska kontoret i din kommun. Jag tror att det är en bra början. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser