Kjelle11 0 Postad 22 April , 2008 Hej Mitt gasreglage på styrbordsida var mycket trögt, jämförelse med barbord reglage, som också var trögare än vad det bör. Han på varvet, sa att det säkert var vajrarna, och det verkade vara så - han hade nämligen följt vajrarna och kommit fram till att vajrarna mellan motorer och drev var dåliga. När han tagit bort dem och man prövade gasa, gick det mycket lätt, m a o verkade diagnosen stämma. Nu när de bakre vajrarna sitter på plats går det himla trögt, igen (testade idag). De märkliga är att yngsta grabben var och testade reglagen i helgen och de gick marginellt trögare än när vajrarna mellan drev och motorer var borta, alltså som det ska vara. Båten är förvisso flyttad i lokalen, men den står på vagn och har endast dragits av traktor i lokalen - kan/borde m a o inte ha med saken att göra. Vad kan ha hänt? /Villrådig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 23 April , 2008 I mitt fall hade jag placerat växelvajern i fel hål i reglageboxen, alltså vinkeln blev fel och gick trögt att växla.....Ta loss boxen o se hur det sitter, flytta vx om det finns andra hål.Kan det va nåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser