Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
forgus31

Störande annonser

Rekommendera Poster

På mina datorer har det kommit in störande reklam. Jag kan inte läsa inläggen då annonsen ibland täcker för. Jag ser reklamen men är inte just då intresserad att klicka på den.

 

Har jag felaktig inställning. Jag tycker det varierar från gång till gång hur påträngande de är.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder Mozilla Firefox med Adblock, Då blockerar jag annonser som jag tycker blinkar och far. I IExplorer tror jag att man inte kan blocker dem.

/Peter

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här, men det justerar sig efter några sekunder tycker jag. Lite störande är det ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lärt mig att ge fan i dom. Ser dom liksom inte och det är likadant med TV reklam. Då går jag och det har blivit mindre och mindre TV tittande och jag saknar inte TV:n.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du IE 7 så gå in i verktygsmenyn som finns uppe till höger och välj Blockering av popup-fönster.. välj aktivera.

I annat fall finns detta också under internet alternativ och sedan under fliken sekretess..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur trådstartaren menar, men annonserna här på högersidan kan inte stängas av med blockera popup-fönster!

Ibland görs något inlägg som inte radbryts, då verkar det som att själva kolumnen för inläggen kryper in under reklamen här till höger och de första inläggen i tråden blir svåra att läsa.


Senast ändrad av Rovarn | 23 april 2008 | 00:44

Vore det inte bra om admin noterade att han han ändrat inlägget??? Obestämd

Lägger in länken igen för att visa problemet!

Senast ändrad av Rovarn | 23 april 2008 | 12:12



Senast ändrad av Rovarn | 29 april 2008 | 13:30

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har lagt märke till detta jag också. Började nog för 1-2 veckor sedan och verkar bara drabba vissa trådar. Detta verkar vara en av dem. Annonserna på högersidan lägger sig ovanpå forumtexten så blir väldans svårt att läsa. Får samma felet både i Fx och IE.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Har först nu sett detta fenomen och det i den här tråden. Kör Safari och har blockering mot pop up. 

Kanke dags för moderatorerna att agera!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Agera Skrikandes......Skrattande undrar om det gick fram?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra försök Flört

 

Har också lagt märke till detta, men jag trodde det var för att jag använde FF. Men tydligen inte då...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en lösning på problemet a la Hedenhös.  En pappskiva i lagom storlek om ställs för.  Funkar finfint på Aftonbladets förbannade blinkreklam ocksåSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Är det inte där man måste vara med lem, för att läsa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Skrattande Skojade, fick inte med plusstecknet och smilysen försvan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Reklamen i sig stör inte mig, men däremot när den skymmer texten så gör den det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också till min förskräckelse noterat detta och börjat med en omkodning av de funktioner som genererar texten till foruminläggen. Hoppas på att lösa detta idag.

Det startade när vi gjorde om en del saker så att det skall fungera bättre i Safari.

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det har man sett exempel på. Man gör en förbättring så börjar det med att det blir sämre. Sen får man förbättra försämringen och då blir nåt annat sämre.

 

Det är väl vad man jobbar med nuförtiden.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jävligt störande .

En annan sak jag irriterar mig mer på är att om man klickar på en bifogad bild, så är pop-up-fönstret låst så man kan inte storleksjustera det.

Jag surfar normalt med 150% zoom (full-HD-tv som datorskärm) ocjh behöver kunna justera fönsterstorleken efter zoomningsgraden så man slipper scrollbars.

Men..nu är ju jag programmerare till yrket så jag har rafsat ihop en utiliti som kan låsa upp så jag klarar mig, men varför det ska behövas fattar jag inteTungan



Senast ändrad av Gunnar_ | 23 april 2008 | 19:19

post-22127-1394235440,605_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jäkligt irriterande med täckande reklam.
Annan fråga angående sidan. Varför har den blivit bredare? För det är den väl? Måste sidoförflytta för att komma åt båda kanterna av sidan. Måste man ha widescreen och avancerad datautbildning för att surfa här numera?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tydligen så jobbas det mycket med maringuiden just nu... kanske blivit ett litet fel nu när det uppdateras...??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har det visst ballat ur helt. Får scrolla till avgrunden för att se forumet, använder Firefox.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick denna störande reklam idag. Använder Firefox, reklamen ligger på vänster sida och stör hela tiden. Hoppas att dom ändrar detta annars får det vara slutsurfat på detta forum för min del.

/Zappe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här. Nu har reklamen flyttats från höger till vänster och täcker hela menyn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Kan man inte bespara bryggsnack /forum) från reklam? Det måste väl räcka med reklam på alla andra sidor som finns här. En tanke bara eftersom det verkar knasa med inläggen om man har firefox eller vad det är. Vi som skriver här är antagligen måttligt intresserade av reklamen ändå och vill vi veta vad som finns hittar vi det genom att söka. Starta en reklam-nyhetssida istället och skippa reklamen på forumet som bara är en plåga. Men det är i mitt tycke, andra kanske tycker annorlunda.

Mer om det här

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=187386&highlight=



Senast ändrad av Mariage | 29 april 2008 | 12:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi har tagit bort flera gamla osynliga element på sajten som inte fylde någon funktion samt mittjusterat sajten för att få den lite mer luftig. Sajten är anpassad för en skärmupplösning på 1024 pixlar som är det vanligaste formatet på en sajt (så i princip ingen ska behöva scrolla i sidled). Hoppas nu att alla problem som skrivs om ovan nu är ur världen.

Hälsningar maringuiden

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland tror jag reklamen dödar mer än hjälper ett företag också. En sida med blinkande reklam eller stora bilder gör ju att iallafall jag inte kollar på den. Tar de mer än tre sek att öppna en sida går man ju någon annanstans. Ärligt hur många kom ihåg något företag som annonserar på denna sida nu när ni kommit hit ned? Jag erkänner villigt att jag har inte en blekaste det var en blå bild överst. Jag förstår ju att det ska finansieras på något sätt. Men det är ju inte en slump att google har vunnit hur många priser som helst med sina sidor för layout trots reklam i överflöd. Medans aftonbladet.se ligger dåligt till just pga att dom har lika mycket reklam men på ett sätt så att ingen ser den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Det händer en hel del med utseendet just nu så det kan bli fel.
Tagit bort rövarns exempellänk och jobbar vidare på detta

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju att ni är bra på det här och resultatet är lysande så långt.

 

Några sena kvällar blev det förstås!

 

Sen blir det ju lite efterjustering antar jag.Tungan

 

Tackar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...