steken 1 Postad 21 April , 2008 Hej! Bottenmålade båten igår och har sen före min tid (5år) varit en liten skada i kölen c:a 3cm. där det blivit en ojämnhet. Idag kollade jag skrovet för att se om jag ska måla ett lager till och ser då att det är en droppe vid skadan. Torkar av och efter en kvart är det lite fuktigt igen. Ska ta kort i veckan om ni vill se. Vad göra? tips mottages, kan det varit så att det varit lite vatten där i vinter och gjort skadan värre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikR 0 Postad 21 April , 2008 Du har hål i båten! Och ja., det blir värre med vatten i skadar glasfiber över vintern! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 22 April , 2008 Är det någon som vet vad man ska använda att laga skadan med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 22 April , 2008 Använd samma material som skrovet är byggt av Trä, Kolla på träbåtsakuten www.trabatsakuten.nu Plast, slipa rent låt det torka ur ordentligt och laminera nytt, kolla i typ Båt&Byggplast katalogen där står det bra instruktioner om hur du skall gå till väga Stål, slipa rent, och svetsa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 22 April , 2008 Var får man tag på Båt&Byggplast katalogen..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 22 April , 2008 http://www.byggplast-batprylar.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 22 April , 2008 En sökning på Båt Byggplast katalogen via t ex google gav mig svaret på 0,21sekunder om var den kan hämtas. Senast ändrad av bjorn_o | 22 april 2008 | 11:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 22 April , 2008 Väldigt märkligt! idag är det inte ens fuktig där. Skadan är före min tid, ska som ni säger försöka slipa rent med vad? Någon som har gjort detta? Klarar man det som nybörjare om man läser instruktionerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser