mrsunbridge 0 Postad 21 April , 2008 Jag skulle vilja ha universalreceptet på att få en superblank båt (Bayliner från -01). Vilken slags polertrissa ska man ha på maskinen, vad är tricket att få det riktigt blankt. En del hävdar att man ska köra med skumgummitrissa och köra till det blir riktigt varmt, en del hävdar annat. Kan jag få lite tips? Hälsningar Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 21 April , 2008 Kolla i senaste nummret av Praktiskt Båtägande, står en hel del där. Det gäller dock att först få bort smutsen innan du börjar polera. Lite av trestegsraket rengöring, ev polering och sen vax/polish innan blänket visar sin och framför allt håller i sig. Finns väl inte direkt några genvägar om du vill ha den där extra glansen. Själv har jag en båt från 2003 så den har jag inte behövt gå på med polermaskin än. Provade TCnano förra våren och glansen höll i sig hela sommaren så det var helt OK medel. Annars har jag även fått bra resultat med Turtles marina rengöringsmedel och vax. Förr hade jag en båt som hade ganska kraftigt oxiderad gelcoat och den var blank några veckor efter vårpoleringen sen börja den blekna igen. Det var inte lätt att få till nån hållbar glans på den. Lycka till! /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 21 April , 2008 Ultraglozz ska visst mirakelmedlet heta har själv beställ det i går så vi får väll se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 21 April , 2008 Ultraglozz är bra men läs instruktionerna innan så man gör rätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 21 April , 2008 Polerade min båt med maskin och autosol polercreme i helgen. Helnöjd med resultatet, båten var riktigt matt innan men blev riktigt fin efteråt. Jag använde skumgummitrissa när jag använde autosolen. Avslutade med att lägga på Tcnano och polerade med polertrissa. Hoppas att glansen består några månader, men det är väl att hoppas på för mycket. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser