Matsarna 0 Postad 29 April , 2008 Det tar bort den bruna vattenlinjen. Men bottenfärgen blir kvar, jag skrev lite högre upp i strängen att om det även skulle ta bort bottenfärgen så skulle en förbronsad staty av Mikael Rönnqvist stå på varje båtuppställningsplats i skandinavien. Nu får vi nöja oss med beläggningarna på botten och det är bra nog tycker jag. Frågar du om den vattenfärgade bruna vattenlinjen försvinner så gör den det, gelcoaten blir den färg den en gång var tänkt att vara. Det är mycket lättare att sälja båtar som ser bra ut än med den bruna beläggningen som man ser hos så många båtförsäljare eller annonsörer. Senast ändrad av Matsarna | 30 april 2008 | 00:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 2 Maj , 2008 I Båtlivs senaste nummer finns Rönnqvist medel med under nyhet. Men de fick inte med att det finns i alla Julas och Laitis butiker. Det var synd att de inte hade med en bildserie som visar hur effektivt det är. Länk till sida där ett flertal bildserier visar effektiviteten http://xn--hillskr-marin-gfb.com/index.php/744989 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 3 Maj , 2008 Idag testade jag Easy Spray på båten. Sprutade hela skrovet(underdelen) o lät det verka 1 timme. Tyckte inte det hade verkat ett skit men provade o dra lite med en tvättsvamp och vips - det mesta av skiten åkte bort ganska lätt! Dock inte allt, det värsta satt kvar. Kan beror på att jag lät det verka för kort tid. Nu har jag köpt rönnqvist bottentvättmedel o ska prova med det imorrn. Rapport kommer. Ska låta det verka lite längre än idag. (Matsarna, synd att inte bottentvättmedlet har spraykork, svårt o få det på plats längst in under skrovet då) Senast ändrad av Yadis | 03 maj 2008 | 17:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 3 Maj , 2008 Det är en tanke Yadis, men då blir flaskan dyrare. Själv använder jag mig av tryckspruta som kan användas till mycket mer än tvättmedel. Berätta gärna hur det gick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Maj , 2008 Sådär ja, då har man även testat rönnqvists båtbottentvättmedel, och här kommer domen Förhållandena var perfekta, soligt och nästan 20 grader. Precis det Rönnqvist rekommenderar. Kom till båten vid 12 och sprutade på(hade köpt en blomspruta som jag fyllde med medlet) hela underredet. Halva flaskan gick åt(jag har en ryds camping). Då såg det ut som på första bilden under båten. Väntade 2 timmar, och sprutade på ett nytt lager(dvs resten av flaskan). Då såg det ut som på bild 2. Väntade sen 4 timmar och då var jag tvungen att ge mig för dagen. Så jag blaskade av skrovet. Efter det såg det ut som på sista bilden. Dvs det funkar, det liksom äter upp smutsen. Inte nån gång mellan bilderna så har jag rört skrovet förutom att spruta på mer. Helt rent blev det dock inte. Matsarna, vad borde jag gjort annorlunda för att få det helt rent? Köpt 1 flaska till och låtit det verkar typ 4 timmar mellan gångerna jag sprutade på nytt och alltså totalt låta det verka typ 16 timmar? Senast ändrad av Yadis | 04 maj 2008 | 19:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Maj , 2008 sista bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Maj , 2008 en bild till(på annat ställe under båten). Men man ser att det är lite öar kvar av skit. Taget efter 6 timmar. Senast ändrad av Yadis | 04 maj 2008 | 19:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Maj , 2008 Här kommer en FÖRE-bild(efter bild nedan) på annat ställe på båten. Här tog det BRA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 4 Maj , 2008 Vad bra att du också sett att det verkligen fungerar, att det inte löste allt första gången beror på tiden du lät det verka. En lätt övergång med grova sidan på en scotchbritesvamp brukar räcka på rosor(se bilden). Man skall inte skölja av medlet förrän smutsen löst sig helt och hållet. Du skulle ha låtit medlet ligga på över natten. Så lägg på igen på torra skitfläckar och låt det verka, efter några timmar går du lätt över fläckarna med scotchbritesvamp. Skölj inte av medlet förrän skiten löst sig. Då kommer botten att bli helt ren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Maj , 2008 Det jäkliga är att jag har 5 mil till båten. Kan jag åka dit en kväll o spruta på och sen vaska av den kvällen efter? Har även stora problem att nå med en svamp under skrovet på grund av boggie-trailer. Så vore perfekt om allt bara löstes upp:) Senast ändrad av Yadis | 04 maj 2008 | 20:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 4 Maj , 2008 Jo du kan ha på medlet 1 dygn utan problem. Förhoppningsvis så löses fläckarna upp på den tiden, då de ser ut att bestå av samma sorts smuts som de fläckar som redan löst sig är det troligt. Det är roligt att se hur medlet hjälper fler än bara mina tidigare kunder här i Umeå området. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunte 0 Postad 6 Februari , 2009 Dum fråga kanske, men va fan. Är medlet något man med fördel kan använda på ingrodd smuts på insidan av en öppen båt? //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dksn 0 Postad 12 September , 2009 Såg era inlägg om mirakelmedlet Rönnquist, helt suveränt. jag vill tipsa om ett medel som jag alltid lägger på min Alufälgar på bilen Coops Mr muscle. sprutar på ett lager som blir ett vitt skum över hela fälgen, låter det sitta ca:5 min, sen är det bara att spola av med högtrycken--skinande blanka som nytt.. dett borde även funka på motorer och drev, ska prova detta på min båt när jag tvättar den med Rönnq och återkomma med resultat i bild & text Senast ändrad av dksn | 12 september 2009 | 12:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 12 September , 2009 Vilken sorts Mr Muscle använder du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser