Yadis 1 Postad 21 April , 2008 Min båt ser ut ungefär så här under. http://rentunder.se/bilder/Fore1.JPG Finns det nåt medel jag kan spruta på och sen låta det verka och sen lätt få bort det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 21 April , 2008 http://hillskär-marin.com/index.php/744989 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 21 April , 2008 Tack. Såg ju bra ut i reklamen. Har du testat det själv? Senast ändrad av Yadis | 21 april 2008 | 19:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 21 April , 2008 Jag vet inte om det var just det medlet jag använde för 6-7 år sedan på en viggen. Men det gick till på samma vis ungefär och det var väldigt bra. Fast där väntade man inte så länge, efter en kvart började det (skiten) rinna av minns jag och handskar skulle man ha på sig. Jag ska försöka ta reda på vad det medlet hette, men det går inte just nu. Är medlet vad man lovar så måste det vara bra. Man gav väl även garanti för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 21 April , 2008 Jag menar oxalsyra från färghandlarn, blandas 1:10 med varmt vatten, spraya på gode rikligt, låt stå 30 minuter. Spola sen med högtrycken. Fungerade i höstas för mig. Kan även blandas i hink med tapetklister eller potatismjöl och penslas på. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 21 April , 2008 prova dom här Oxalsyran/ Y10/ Toxal Easy Sprayhttp://www.marinaman.se/ShowProduct.aspx?ProdID=2424&cat=810 Autosolhttp://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=15073973 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 21 April , 2008 Så, nu har jag beställt EasySpray. Återkommer med recension. Snubblade över denna sida i min jakt på motmedel. Sån här vore fint om det fanns i dom vattnen man har sin båt. Kolla Resultat-sidan.http://www.rentunder.se/site/FrameSet.php Senast ändrad av Yadis | 21 april 2008 | 21:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 April , 2008 ..hallå , en enkel väg är att köra med Autosol Waterline . jag målar inte ens botten, utan smetar på denna gegga med en svamp ..väntar en halvtimme och spolar av ..KLART !!!!!!! ..och rent !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 April , 2008 Borstarna repar som attan när du inte har bottenfärg som skyddar din gelcoat . MIN ''smet och svamp'' är hur snäll som helst ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 22 April , 2008 Hej. Jag ser att de medel jag är generalagent för diskuteras flitigt här på forumet, det är trevligt att se. Den beväxning Yadis visar på sin länk på sin botten skall definitivt gå bort med Rönnqvist Båtbottentvättmedel, det skall finnas tillgängligt i alla Julas butiker och i Laitis butiker. Jag hoppas att alla får sina båtar sjösättningsklara med så liten ansträngning som möjligt. Senast ändrad av Matsarna | 22 april 2008 | 12:06 Senast ändrad av Matsarna | 22 april 2008 | 12:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 22 April , 2008 har du julas art.nr? hittar inget om Rönnqvist Båtbottentvättmedel det står här oxå att Jula ska ha http://www.xn--hillskr-marin-gfb.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 23 April , 2008 Jag vet inte vad Jula givit det för artnr. men en som mailade mig med samma fråga hade sedan hittat det i butik. Det är ju bara 9 dagar sedan de fick det till sitt centrallager så det tar väl lite tid att lägga in det i webshopen. Så här ser etiketten ut i hyllan. Senast ändrad av Matsarna | 23 april 2008 | 06:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 23 April , 2008 Nu har Easyspray'en jag beställde kommit. Hur länge ska den verka? några timmar eller 15 minuter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 23 April , 2008 Titta på bilden ovan : finns tex att läsa på den !! //JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 23 April , 2008 Inte samma produkt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 23 April , 2008 hur är det om man har bottenmålat tar den med sig färgen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 24 April , 2008 Nej, tyvärr tar den inte bort bottenfärgen också. I så fall hade nog en staty av Mikael Rönnqvist stått förbronsad på alla båtuppställningsplatser. Jag länkar till en FAQ om medlen http://www.xn--hillskr-marin-gfb.com/index.php/1055177 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanJ 0 Postad 24 April , 2008 Själv kör jag med Autoglym GelcoatPolish. funkar toppen och tar också en o annan repa! kör sedan med vax. skinande rent o så slipper man hålla på att tvätta under sommaren Kan verkligen rekomendera detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 24 April , 2008 Skillnaden med polish mot Rönnqvist bottentvättmedel är att du får ju arbeta för att få botten ren, det är ju det man slipper med Rönnqvist medel . Men alla har vi ju våra böjelser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 25 April , 2008 den kosta iaf 200:- för 1liter får testa med Autosol Water Line Senast ändrad av 2HOT4U | 25 april 2008 | 17:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 25 April , 2008 Literpriset för Autosol Waterline är mellan 224-260 kr om man jämför på Kelkoo eller Prisjakt. Enligt mina erfarenheter är det mer än 200-210. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 25 April , 2008 polaren köpte idag iaf så vi får se resultaten imorgon det va inte direkt spruta på o skölja av den skulle va på o jobba i många timmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 April , 2008 Kul med alla undermedel, jag tog fram 60 pappret och slipade plåtrent. Sen kittades försäkerhetskull alla svetsar. Tänkte sen prova en annan variant av botten skydd, hela botten etsgrundades, hagamans stålplast ets. I övrigt blir den nysprutad i orginalfärgerna och när ändå arbestlusten innfunnit sig passade jag på att glasa om den med nya list. Så nu blir Badankan i absoluta nyskick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 25 April , 2008 ..sicken bottenvinkel du har på båten ! ...vågor ??? va e de????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 April , 2008 Inget problem dels är insjönsvåg höjd låg och sen är ju en kvick anka det här så det är bara ner med reglaget och låta den flyga lågt över vattnet. Ankan har ju i sin ungdom varit en Karlskrona båt och en hel del gamal beväxtning var kvar sen den tiden, botten var som grova vattenkoppor, nu är den len och fin så det blir kul att se vad det gör på soppaförbrukningen och toppfarten, kanske kan 17 tums vispen hängas dit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 27 April , 2008 Jag var på Jula i Umeå idag, där stod 550147 och 550148 som deras artnr. De har ännu inte hunnit lägga in det på websidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikR 0 Postad 27 April , 2008 Fanns det många kvar? Kompisen köpte två flaskor i bottentvätt går! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 28 April , 2008 säger bara en sak Rönnqvist äger polarnas båtar blev som ny måste nog åka o köpa en till mig oxå innan jag får båten vem vet det kanske tar slut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 29 April , 2008 Vad bra att de blev nöjda. Nöjda kunder är bästa reklamen. Tackvare effektiviteten på medlet har jag haft så gott som 100 % återkommande kunder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 29 April , 2008 Dum fråga. Kan det bli så rent att man inte ens ser den gamla vattenlinjen? Måste man tejpa vattenlinjen innan man smetar på medlet? Kanske inte ser vart den nya vattenlinjen kommer? Knasiga frågor men tänkte laga lite skrovskador till nästa säsong och vill veta vilket medel man ska använda för att få bort gammal bottenfärg. Verkar ju rena mirakelmedel det där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser