Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
erdmann

Glömda saker?

Rekommendera Poster

Har ni ngn gång glömt ngt i land som ni verkligen behöver? vad skulle det vara värt att få det levererat ut till hamnen där man ligger ?

Tex färskt kött att grilla öl underkläder eller ngt annat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Mm, det skulle vart hagelbössan då. Så man kan jaga iväg idioterna som kommer vid den okristliga tiden av 8 - 9 på mornarna och ska sälja frallor! Skrattande Nejdå, skojade bara. Vad det skulle vara värt? Enormt svårt att räkna ut. Är det någon som glömmer något? Ja inte ölen iaf och har man bara den så får resten gå. Om man glömmer något, hur hade ni tänkt er att komma in och hämta det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske ska förtydliga med att det måste vara saker som vi antingen kan införskaffa eller om ni har ngn som kan komma åt det hemma hos er

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Ärligt talat så tror jag inte på det. Men det är bara jag, kanske att andra tycker annorlunda. Men för att det ska löna sig, så bör väl fler än nu glömma sakerna hemma och för att det ska bli affär av det hela, så ska man nog vara bra törstig. Risken där torde väl vara langning, men langning är väl tillåtet på sjön. Bra iaf med kreativt tänkande Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, det har väl hänt mer än en gång att jag kommit fram till båten för att konstatera att båtnyckeln ligger i den andra bilen som står hemma, 6 mil från hamnen. Jag har nu garderat mig med en båtnyckel i varje bilnyckelknippa!

Nä, jag kan inte komma på något, de gånger man är ute med båten är ju semester eller annan ledig tid då är det inte så viktigt för mig att allt blir exakt som planerat. Har vi glömt grillköttet äter vi något annat och tar grillkvällen efter nästa gång vi haft möjlighet att handla. Kläder går alltid att skölja upp, det saknas ju sällan vatten att göra det i!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer ihåg en familj jag träffade på Getfoten. De var från Västerås och hade nu kommit så långt  hemifrån att det var dags att plocka fram sjökorten.

Men de låg hemma 10 mil bort. De fick segla till Vaxholm och köpa nya.

Jg tror inte att någon hade kunnat göra en förtjänst på dom.

Först ska de ringa någon som ska kunna öppna hemma så man fått tag på sjökorten och denna någon ska åka 20 mil ett antal sjömil med båt sedan för att lämna sjökorten.

Det är säkert både snabbare, billigare och bättre att köpa nya kort.

Men fortsätt brainstorma, ni hittar säkert på något bta till slut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Rövarn (2;a gången).

Den enda gång, sen jag började segla (nån gång i början på 1960-talet), som jag fått nåt utkört hemmifrån var sommaren 1995. Vi hade startat vår segelsemester och hade hunnit till Havstensund, när dynastarten slutade ladda. Jag hade en dynastar och ett relä liggandes i garaget. Ringde min yngsta dotter och förklarade hur sakerna såg ut och var dom låg. Hon hittade dem och kom ut till Havstensund tillsammans med en kompis. Vi hade en trevlig kväll tillsammans.

Bytte relät nästa dag och det fungerade. Hade det inte fungerat hade det nog gått bra i alla fall. Hade vi tex legat på Koster hade jag inte brytt mig.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var hundvakt åt morsan en gång o hade hunden med till sjöss.Efter att ha åkt tio distans och av verkat 4 mil med bilen på väg hem så fråga jag resten av familjen var Bonzo var O SHIT han är kvar på ön.Så det var bara vända och åka tbx men det verka inte som han hade märkt att vi varit borta för han låg på klippan som om inget hade hänt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...