Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
varaderon

Ang. uppträdande

Rekommendera Poster

Jag vet inte vad det är med detta forumet, men att efter ha fått två stycken riktigt onödigt spydiga svar så börjar jag att fundera.

Om jag ställer en rak och korrekt fråga, ska man då bemötas av den personens uppenbarliga frustration över hur dum jag är i den/deras ögon???

Jag är fullt medvetan om att jag är en nybörjare i båtvärlden och att man kanske gör en och annan tabbe, men förtjänar man ett oförtjänt svar bara för att man är okunnig och söker svar?

Jag är även medlem på svenska saabturboklubbens hemsida ( www.stcs.nu) och dom har också ett liknande mycket väl fungerande forum, å där behöver man inte vänta sig en spydig kommentar bara för man är mindre vetande.

Är det fler som är av samma åsikt som jag eller är jag bara en gnällspik?

Mvh/En som funderar på att skita i/på maringuiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig. Jag har själv fått svar av den sorten. Inte bara här, utan även på bryggan i verkliga livet. Brukar själv ifrågasätta de personerna med deras rätt till existens samt ställa frågan om deras föräldrar är syskon, för att kanske få en förklarig till beteendet.

Vet inte vad man ska göra åt det, men jag tycker allt att moderatorerna här på forumet bör styra upp vissa personer lite hårdare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack, då är jag tydligen inte ensam.  Kanske läge att få igång en diskution här. Dvs om dom som tar åt sig vågar bemöta kritiken???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker själv att ni har ett mycket bättre uppförande i Sverige än vad vi har i Finland! Där är man dum i huvudet och behöver börja skolan igen för att man inte kan Finska...eller stavar fel...

De som kastar ur sig spydigheter, har säkert andra problem!

Fråga på!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. på vilken tråd ska detta ha hänt ?

På dina 63 inlägg  är ''2 dumma svar'' kanske få ... är du förbannad för något annat ???

-Bit ihop och kom igen ..............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte, jag har själv varit inblandad då och då i diverse trådar av mer politisk karaktär, och där kan det vara ganska fräna tongångar. Men på tekniska frågor och liknande tycker jag att det normalt brukar vara betydligt bättre. Men det frodas ett lite speciellt lingo här som kan vara drygt i tonen, även om jag oftast inte tror är så illa ment egentligen.

Jag tycker att det kan vara svårt att bedömma tonfall i sådana här korta inlägg, och brukar försöka välja att tolka det så positivt jag kan för att det inte ska eskalera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker också att du ska fråga på. Vad skulle annars forumet vara till för?

De som sitter här och klankar på andras eventuella färdigheter, eller ofärdigheter torde ju själva sakna något i livet. Dessa allvetare som tror sig veta allt om allt, men allt som oftast egentligen inte tycks besitta någon djupare kunskap när man skrapar lite på ytan...

Har också noterat att det har funnits och säkerligen också finns några sådana figurer här inne. Kanske har de lyckats dåligt i karriären och i relationer till andra människor och söker någon form av kompensation? Tragiska figurer är vad det är. Inget att bry sig om dock! Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det heter inte diskution!  Förlåt, det var inte meningen Flört  Jag kan nog vara lite vass ibland till de som jag känner att de behöver, och oftast är de gamla rävar här på MG som tål det.  Men aldrig dum tror jag.  Framförallt inte till de som säger sig behöva hjälp, om jag nu kan något i fråga förstås.  Fast ibland kan jag bli lite trött på frågor som endast behöver en enkel googling för svar, varför gör inte vederbörande den själv?  Tycker nog att det över lag är rätt god stämning här.  Lite mer tjafs på vintern kanske när båtarna ligger på land och det inte finns så mycket annat att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så du menar att en del sådana inlägg får man räkna med? Det anser inte jag! Om inte jag beter mig dumt så förtjänar jag inte den behandlingen tillbaka.

Vanligt jävla hyffs räknas väl här lika gärna som i det riktiga livet?

Å angånde mina 63 inlägg så är det ju ganska missvisande. Det blev ju nyss 64.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

,, om du har glimten i ögat så förstår jag ditt svar bättre !

Annars är du i ''samma båt'' som dom du kritiserade !!!!!

Du låter bara bitter för en skitgrej , det är min tolkning än så länge .....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att jag har glimten i ögat, annar hade jag inte slängt ut en sån här tråd...*L*

Jag är inte sur över en skitgrej, men jag jag har läst en del andra inlägg och fått samma intryck där.  Du ser ju ett tidigar inlägg på den här tråden att jag är inte ensam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir inte det här rätt fånigt egentligen?  En gnälltråd som riktar sig mot de som gnäller men som bli gnällig i sig.  Nya tag nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. man kan lägga sin energi på olika saker , du valde annorlunda i just denna tråd !

Don't worry, be happy Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Mitt budskap till alla här på maringuiden är att vara sakliga utan spydiga kommentarer, är det för mycket begärt?  Bara för att man har kunskap ger det en rättan att vara otrevlig?

Det här är mitt intryck av detta forum!

Mvh/ Bengan

Senast ändrad av varaderon | 20 april 2008 | 23:54

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. ännu än gång , en tolkningfråga !

-Ska DU avgöra vad som är ''vettigt '' ....

Mitt tips igen , orka bry sig !

post-11345-1394235432,7273_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi tar till oss kritiken och försöker att förbättra oss.

Bättre ta lite skit och vara positiv ändå.

Ibland vill folk bara avreagrea sig och kan man som vid ett telefonsamtal lägga från sig luren och göra nåt annat samtidigt som man är en räddare i nöden och ta upp samtalet igen när personen avreagerat sig klart så kan man gärna bjuda på det.

Nästa gång är det en annas tur att få hjälp.

Det jämnar ut sig med tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som tidigare sagts känns bara som en gnälltråd.

Är det inte bättre du reagerar direkt i den/de trådar du har blivit dåligt bemött & då på den person som du upplever beter sig illa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tar åt dig menar du? Eftersom det är den enda du kan svara för på forat...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äh, jag tror att folk tar det hela lite för allvarligt. Jag är med i flera Forum och i dom flesta (förutom Macforum) finns det människor som ibland är spydiga och otrevliga. Jag har under åren lärt mig nonchalera dom och att inte gå in i en debatt med dessa människor då dom oftast aldrig ger sig utan bara mal vidare. Så framför din åsikt och strunta i att svara på otrevliga kommentarer om det inte för debatten vidare.

Får du ett spydigt svar är det bara att noncha och istället koncentera sig på den stora majoriteten trevliga forumdelatagare.

Sen är det ju upp till moderatorerna att hålla forumet rent från otrevligheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-Det beror ju på hur man säger det...brukar man kommentera i vanliga livet. Just när det gäller skriven text, där minspel, tonfall, och kroppspråk saknas, blir just det där HUR han sa det vanskligt att bedöma. Var han oförskämd. elak eller helt enkelt med glimten i ögat skojade. Smileys hjälper till en hel del för att rätt tolka budskapet. Men de hjälper inte alltid fullt ut. Men är ett trådinlägg inte allt för uppenbart ett påhopp får man väl hoppas och tro att alla vill en väl.

Veraderon - Vet inte om upprinnelsen till denna tråd är de svar du fick i din tråd om oljemängd? I den tråden tycker jag snarare att det var du som fräste till i onödan för att någon tycker att att svaret på din fråga i hans värld är enkel. Dvs. fyll på med olja tills det är fullt. Oljan ansåg han inte var en så stor investering så att man behöver veta exakt oljeåtgång. Men återigen detta är ju en tolkning jag gör av det som skrivs. Den tolkningen behöver inte vara rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maringuidens forum är ett bra ställe för att utbyta kunskaper och erfarenheter på, och jag brukar försöka att dela med mig av mina så gått det går. Har ibland läst vissa vassa kommentarer och visst nedlåtande bemötande ibland, vilket jag har svårt att förstå vitsen med. Sådant bemötande för inget gått med sig alls, varken här eller på arbetsplatser utan brukar i regel sluta med att någon blir sårad.  Sånt  brukar  kallas för sandlåde mentalitet och borde inte finnas över huvudtaget. Jag tror på att istället sprida glädje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Det är helt riktigt, man ska starta en tråd för att reda ut saker som sådant. Alltför många gånger har trådarna förstörts av diskussioner och som omöjligör dom sedan att städa upp. Verkligen fina förslag eller tips har försvunnit iom att man inte orkar leta reda på dom. Jo jag är en av dom som förstör också, men som sagt det behövet egentligen inte vara så. Bra att du tar upp det Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår dig till 100% och jag vet också vem du syftar på, och det håller jag också med om. Denne person påminner mig mycket om ett annat nick (kan i praktiken vara samma person) som gjorde att jag höll mig borta från maringuiden i drygt 2½ år och gick över till ett annat båtforum.

Vissa personer verkar inte förstå att deras inlägg ibland kan vara kränkande. Men jag antar att dessa personer inte har något eget liv, utan måste roa sig med att idiotförklara andra Skrikandes

Senast ändrad av Sardaukar | 21 april 2008 | 08:54

Senast ändrad av Sardaukar | 21 april 2008 | 08:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar vara många åsikter i detta ämne, det kanske inte var helt fel att öppna en sån här tråd. Jag hoppas att det kan få oss alla tänka efter innan man skriver en ironisk kommentar.

Kul att så många har svarat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varbölden skrev:

Vad roligt för dig buster-XL Att du köper olja på 20-litersdunkar. Min fråga gällde inte hur dyrt det är för några tuber växelhusolja utan hur mycket det går åt. Jag skiter i hur mycket det kostar och det var inte frågan heller.

är det den nivån du vill ha på forumet?

håll dig du till det där bakoframvändakepsforumet!

hyltebruk jäkla rövarkula är gnälligheten smittsam?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är fullt medveten om att mitt uppträdande ang oljemängd inte var korrekt och jag kan bara be om ursäkt.

Verkar vara en het potatis detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så länge men själv är ödmjuk så har då inte jag blivit förnedrad, har då ställt en o annan dum fråga med åren på detta forum!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. det var ändå du som satte på spisen !!! Flört klart potatisen blir het av de .

-kan vi lägga ner denna tråd nu !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man lär sig efter ett tag vilka man inte ska bry sig om, Richard_Scarry t.ex. hon har kommit med ett antal gliringar om mig här i forumet som jag försöker ignorera, men ibland slinker det ur mig en spydighet mot henne ändå, men inget att egentligen bry sig om.

Lite ironi skadar nog inte i forumet och vissa har kanske lite svårt för det, men kan man försöka se påhoppen med glimten i ögat oavsett hur de är menade kan nog stämningen ändå hållas på en bra nivå!

Senast ändrad av Rovarn | 21 april 2008 | 11:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Skrattande Ja visst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...