Wiktorsson 0 Postad 20 April , 2008 Jag har läst ett test i ViB från 2003 och där står det att det är ett halvplanande skrov. Det verkar vara en del folk här med nyare motorer på 6300:or, vad får ni för bränsleförbrukning? Håller skrovet för 20 knop? Fina båtar... Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 21 April , 2008 Hejsan Halvplanade skrov...eller planande... inte säker, men nog planar den! Har en Suzuki DF90, drar väl ca 0,7 - 0,8 l /nm, vet inte exakt. Kan visa mer exakta siffror efter sjösättning i år då motorinterfacet är inkopplat. Du frågar om skrovet håller för 20 knop...förstår inte riktigt vad du menar..? Min toppar 28 knop o än så länge håller den! Men fin båt är det! //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 21 April , 2008 Men fin båt är det! Kan bara hålla med i det... en mycket fin båt, en av mina klara favoriter. Hade min Ancas och en 6300 att välja på... ägaren av 6300:an kunde inte riktigt bestämma sig för att sälja eller inte, så det blev Ancasen... som också är en av mina klara favoriter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wiktorsson 0 Postad 21 April , 2008 Jag undrar hur båten uppför sig i full planing. Kursstabilitet, bett i girar osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 22 April , 2008 Inga problem som jag ser det, det är ju inga jättefarter vi snackar om. Om det börjar gå sjö slår man av lite, det är ju inte någon speciellt vass v-botten på båten. Jag bytte till s.k. nfb-styrning förra säsongen, klar förbättring gentemot glappoflexen som satt tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wiktorsson 0 Postad 24 April , 2008 Hur mycket kostade den och var det svårt att byta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 24 April , 2008 Kostnad ca 2 kkr, ingen svårighet alls att byta. Bara att ersätta det gamla med nytt, finessen ligger i rattnavet. Det är väl bättre med hydraulstyrning, men dyrare, och för dom här farterna och motorstorlekarna duger nfb-styrningen helt ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser