Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
frassekuf

Suzuki 4 hk

Rekommendera Poster

Hej mina vänner, jag har en suzuki 4 hästar från 97-98 sådär.

Har uppfattat det som att den har problem med kylningen. den tjuvstannar ibland när man ligger på låga varv. Bytte impeller då jag trodde det skullee fixa detta, dålig skvallerstråle fortfarande. Skall det rinna ur skvallerhålet hela tiden. Det rinner när man håller högre varv. Ibland på lägre och tomgång men ibland kommer det bara ånga.

Nån som har en ide? det är inte vad jag kunde se nån skit i vattenkanalerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner inte till din motor men det låter ju som om den går varm. Fick du dit impellern ordentligt (alla vingarna böjda åt rätt håll, blev impellerhuset tätt)? Har den någon termostat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte säga vad som är fel men har en Suzuki DT4 ifrån 98, det rinner hela tiden ur skvallerhålet på den, även på tomgång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du satte fast nederdelen, kom stigar röret på rätt plats?

Det kan också bero på att gummipackningen mellan pump och rör är murken eller sönder.

Ta löst nederdelen igen, och sätt den i en hink. Med en batteri driven borrmaskin kan du vrida axeln, och se om pumpen fungerar som den ska. (snurra åt rätt håll!)

Fungerar den som den ska, ta bort termostatet (fäst locket igen) och ta typ en gummislang eller något och sätt fast på stigar röret och blås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så dom har termostat dom här? Var sitter den då?

Kan hända jag fick impeller bladen åt fel håll. det är väl bara att vända dom åt andra och prova. ven där tätningen får jag prova att byta också för jag fick stigarröret rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick lov att kolla själv, och jag hade troligen fel! De har tydligen ingen termostat! (bara lättare!

Du hittar sprängbilder på http://store.brownspoint.com/dt4/48898.asp .

Kolla vilken väg motorn snurrar när du drar i snöret, så vet du hur vingarna ska vara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska ta isär det idag, fick höra att jag skulle snurra axeln åt rätt håll då jag sätter över impellerhuset över impellern, då lägger sig vingarna rätt, stämmer det, då lägger sig vingarna bakåt motsatt rotationsriktningen, det stämmer eller? har köpt en ny packning till huset-röret också.

räcker det att blåsa igenom stigarröret eller bör jag lossa hela motorn och blåsa alla kanaler med tryckluft?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...