utombordarn 0 Postad 19 April , 2008 Hej alla! Nykomling här på detta trevliga forum då,ny båtägare med för den delen Har nyss skaffat mej en skön sak,en Ht båt på 19fot.ca.plastskrov samt överbyggnad i mahogny.Hittar inga skyltar el dyligt vad det kan vara för båt.Sitter en Johnson 70hk på denna från 1980.Nu till min fråga,hade en Jofa winth för några år sedan,denna satt det trimplan monterade på akterspegeln,mekaniska ej eltrimplan.Provade aldrig att köra med dessa uppfällda.Gör det stor skillnad med dessa trimplan??Sitter inga på denna båt,men funderar starkt på om det är en bra investering??den lär ju plana fortare eller?? Håller båten sig i planläge vid lägre fart med trimplan monterade? eller är dom bara till för att den skall kliva upp fortare? Tänkte lägga upp någon bild på båten framöver. mvh/ utombordarn Senast ändrad av utombordarn | 19 april 2008 | 20:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 19 April , 2008 Hej Båten kommer upp i plan lättare och får en stadigare gång det finns ju rätt billiga hydraliska som du kan ställa in skulle inte tro att det skiljer mycket i nypris. Gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 19 April , 2008 Trimplan kan även vara bra om båten är snelastad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 19 April , 2008 många säger att jag ska plocka bort mina nu när jag har utombordar men varför? skulle den va sned lastad eller nåt så är dom bra till hands och dom 1-3knopen som det gör är helt okej för mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser