sm7stu 0 Postad 19 April , 2008 hej på er alla ! Bytte nyligen alla gummilister och spränglister , hummm ja det va ju glasmästaren som fick göra det , men nu sa han att man skulle smörja in dem med glycerin varje höst för dom skulle behålla spänsten , han sa även att man inte skulle andvända silicon , för det funkar inte Men var får man tag i glycerin?? Någon som provat detta?? !! Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 19 April , 2008 Hej Apoteket, funkar utmärkt Gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 19 April , 2008 Silicon är det värsta som finns! använd sikaflex eller dyl. Silicon bara blir skitigt och fullt och ligger inte still , för fogar du med silicon i en dusch kommer du snart se att fogen ligger utanför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7stu 0 Postad 20 April , 2008 Oki tack för svaren!!!! Då går vi till Apoteket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 April , 2008 Tycker lister verka hålla länge utan någon skötsel har bytt alla mina i helgen och de var orginlalisterna från slutet av 60 talet så om 40år är det dax igen. Lite tråkigt att glasa om båt som ser ut som ett växthus gick åt nästan en 20 meters rulle till nederdelen de övre rutorna gjordes förra säsongen. Lite nyfiken vad kostade att lämna bort det till proffsen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7stu 0 Postad 28 April , 2008 Här tog dom 500kr rutan , storleken betydde inget.. så 3000 utan svordommar är det värt kan jag lova! Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 28 April , 2008 Har ju rätt många rutor på ankan och mina lister gick på en 500:- några svordommar behövdes inte, däremot lades extra tid ner att skära bort inredningsmaterial som lagts över kant och sen lite renslipning eftersom ankan skulle få lite ny färg på blåst. Så då hade man rätt bra timmpening för eget jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7stu 0 Postad 29 April , 2008 Jo det blir ju billigare att göra så som du , men fan jag har ej tålamod med sådant finlir... Rolig båt du har ! Har aldrig sett en sådan förut , verkar praktisk.. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 April , 2008 Tackar! (för medlidandet) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser