Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Pekkadoll

Skitigt kapell

Rekommendera Poster

Idag började jag att tvätta mitt kapell som är fullt av bla mossa, mögel och alger.

Jag skrubbade det tre-fyra ggr med kapeltvätt, klorin och körde högtryckstvätten över det, men jag fick det inte rent.

Vad ska jag göra?

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du tvättade kapellet, hur länge lät du tvättmedlet/klorinet sitta kvar ?

Det bör ju få ligga och verka en tid på kapellet (ordentligt inblött) innan man skrubbar o tvättar bort det.

Är kapellet väldigt smutsigt bör tvättmedlet ej spädas ut så mycket, dvs det går åt en del till ett helt kapell.

Det är ju möjligt att kapellet är för mycket nedsmutsat/beväxt för att få riktigt rent med ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

brukar köra med autoglym cabrioletsats. funkar toppen! en flaska för tvätt o en flaska för impregnering. skinande rent och släpper inte igenom en droppe!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hallå-

Vart hittar man detta medel? (STOCKHOLM)

Har tvätten av mitt kapell kvar innan sjösättning och det du talar om verkar ju fungera....

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

säk på google efter tvätta kapell.... finns firmor som är proffs på detta.. skickar en påse till dig, lägg i kapellet ock skicka tillbaka... sen kommer det tillbaka rent och fint

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Peter!

Jag sydde upp ett kapell för någpt år sedan till min Storebro och den killen som gjrode det var verkligen insatt och duktig på sin sak och han gav mig ett avsolut råd - tvätta aldrig med kapellrengöring eftersom det förstör det skydd som ursprungligen finns efter rengöringen utan lägg ist ut kapellet på en stor pressenning och tvätta med ljummet vatten och såpa. Har man någon hård fläck så kan du ju alltid prova galltvål. Detta för att kapellet skalll hålla så länge som möjligt, de är ju extremt dyra. Hoppas det var till hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...