Pekkadoll 0 Postad 19 April , 2008 Idag började jag att tvätta mitt kapell som är fullt av bla mossa, mögel och alger. Jag skrubbade det tre-fyra ggr med kapeltvätt, klorin och körde högtryckstvätten över det, men jag fick det inte rent. Vad ska jag göra? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 19 April , 2008 När du tvättade kapellet, hur länge lät du tvättmedlet/klorinet sitta kvar ? Det bör ju få ligga och verka en tid på kapellet (ordentligt inblött) innan man skrubbar o tvättar bort det. Är kapellet väldigt smutsigt bör tvättmedlet ej spädas ut så mycket, dvs det går åt en del till ett helt kapell. Det är ju möjligt att kapellet är för mycket nedsmutsat/beväxt för att få riktigt rent med ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanJ 0 Postad 24 April , 2008 brukar köra med autoglym cabrioletsats. funkar toppen! en flaska för tvätt o en flaska för impregnering. skinande rent och släpper inte igenom en droppe! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 April , 2008 hallå- Vart hittar man detta medel? (STOCKHOLM) Har tvätten av mitt kapell kvar innan sjösättning och det du talar om verkar ju fungera.... Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uttern-6000 0 Postad 26 April , 2008 säk på google efter tvätta kapell.... finns firmor som är proffs på detta.. skickar en påse till dig, lägg i kapellet ock skicka tillbaka... sen kommer det tillbaka rent och fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evson 0 Postad 30 April , 2009 Hej Peter! Jag sydde upp ett kapell för någpt år sedan till min Storebro och den killen som gjrode det var verkligen insatt och duktig på sin sak och han gav mig ett avsolut råd - tvätta aldrig med kapellrengöring eftersom det förstör det skydd som ursprungligen finns efter rengöringen utan lägg ist ut kapellet på en stor pressenning och tvätta med ljummet vatten och såpa. Har man någon hård fläck så kan du ju alltid prova galltvål. Detta för att kapellet skalll hålla så länge som möjligt, de är ju extremt dyra. Hoppas det var till hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser