Goffe 0 Postad 18 April , 2008 hej, nu här o ny båtägare (äger ett objekt iaf) vill gärna ha hjälp med att veta lite info om denna skapelse, namn, årsgång mm. vad jag vet längd ca 4,80 bredd ca 185 motor vp550 här kan man om man vill följa de hela.. http://hoijersinc.blogspot.com/ mvh danne Senast ändrad av Goffe | 18 april 2008 | 17:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 18 April , 2008 Är det trä överbyggnad ? I så fall skulle jag tippa på att det e nån som sågat ur i mitten där ska va helt. Känner själv igen modellen vi haft en sån och mins jag rätt på namnet så e det en Amerikansk båt vid namn Chris craft 60 talare. Men även jag kan ha fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goffe 0 Postad 18 April , 2008 stämmer, träöverdel. tackar för infon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dumpdidump 0 Postad 18 April , 2008 Skulle gissa på att det är en Sinking Wreck -68 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 19 April , 2008 Jag röstar definitivt på en Marieholms Sweet Sixteen! Stämmer bra med 2-delad sittbrunn, överbyggnad i trä, insvängd och lätt välvd akter. Vidare stämmer måtten precis och den lilla knapen längst fram i fören hittar man ofta på original-marieholmare. Var för övrigt en av sveriges första serietillverkade båtar och jag tror att produktionen startade 1956 och tillverkades till 1961. Ritad av en amerikansk konstruktör, Charles Underwood, och sen modifierad av Marieholm till lite mer vinkel, mindre köl och rännor i botten. Jag renoverade en Canberra för några år sedan, som är baserad på Sweet Sixteen, och renoveringen finns på http://rodemar.brfloke.se Lycka till! /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 19 April , 2008 Så hette den Sweet sixteen det va jag som va ute och cykla jag kom bara inte på namnet Farsan renovera en sån förut för många år sen så jag mindes inte namnet bara. Men som sagt jag röstar fullt ut på Marieholm sweet sixteen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser