Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
beddo

vatten

Rekommendera Poster

hej är ny båt ägare köpt en bayliner 2655 får ej i gång vattenet till pentryt och duschen tidigare ägare sa skall fungera är det någon som har ett tips mvh Anders

okej nu har tittat det sitter 2 pumpre 1 mindre slangar och 1 med lite grövre är det någon som vet vad dom olika pumar är till

Senast ändrad av beddo | 22 april 2008 | 08:46

post-10002123-1394235431,1092_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det troliga är att pumpen gett upp
eller att en säkring har gått.

//Iggy

Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! När vattensystemet varit tömt är det luft i pumpen och det kan ibland var svårt att få den att ta. När det händer brukar jag lossa slangen vid pumpens trycksida och suga med munnen, det brukar bara behövas lite för att få igång den igen. Ha gärna någon som kan slå av pumpen kvickt som attan. Sedan är det bara att skruva ihop igen.

/Zappe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garanterat pentrypumpen som falerar, kolla att den har strömförsörjning. Kanske en kontakt som ärgat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen hur kan an hitta pumpen ?? ursäkta frågan är ny med större båt MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. finns det en strömbrytare på instrumentpanelen som säger ''pentrypump'' eller liknande ?   Pumpen är inte strömsatt hela tiden utan du får slåpå pumpen med en brytare när den ska användas ! -Du har kanske hittat den redan ,..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

har den stått på och vattnet är slut kanske? Skrattande Nej skojade bara, kolla om kontakterna har ärgat, ta lite 5-56 och jucka på dom. Det får jag göra varje år med mina lanternor bl.a.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som tidigare sagt - börja med att kolla att knappen Water pressure eller liknande på 12 Voltspanelen är påslagen. Mät därefter på pumpen om det finns 12 Volt vid pumpen. Om det gör det - byt pumpen. I vår båt sitter pumpen i främre delen av motorrummet, på väggen mot midcabinen. Följ slangarna från färskvattentanken så lär du hitta den.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för alla svar jag skall åka och se om jag kan lösa problemet mvh Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På 93 an sitter färsvatten pumpen direkt till höger vid trappen när du går ner i ruffen , en lucka bredvid Wc . Knappen för att sätta på vattnet sitter ovanför kylskåpet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...