jova 0 Postad 17 April , 2008 Ny Septitank till Omega 36 som får plats bakom toaletten. Tog bort toatanken i salongen pga att det alltid luktade från pump även då jag bytte pump och slangar. Nu har jag tank med tömning från däck och även tömning med självfall (eller vad det heter) Ritningar för den som är intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robnil 0 Postad 5 Januari , 2011 Hej Stort tack för denna ritning! Byggde en tank med vänner hjälp i våras och har nu använt tanken hela sommaren. Allt har fungerat utmärkt! Jag monterade en Y-ventil nedan tanken så att vi kan välja om spolvattnet skall gå direkt ut eller till tanken. Mvh Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeko 0 Postad 17 September , 2011 Fungerade perfekt! Bytte tanken i våras. Justerade så att utloppet nedåt blev vinklat ut från skrovet och gängade det så att jag kunde sätta en rostfri kulventil direkt på tanken. Blev mycket bra. Tack för ritningen! Senast ändrad av Zeko | 17 september 2011 | 17:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser