Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
Isola

Måla trimplan?

Rekommendera Poster

Hej!

Monterade trimplan i rostfritt förra säsongen och behandlade inte med något. Tulpanerna stormtrivdes och nu undrar jag om det är bättre att måla dessa med bottenfärg. Jag bor på västkusten och använder international cruiser som bottenfärg./Mogge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi målar alltid trimplanen och det är inga problem så länge du håller färgen borta från axeln (om du har ställbara trimplan).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första året med trimplan målade inte heller jag mina. Sedan testade jag, med lyckat resultat, att rugga upp rostfria ytan med smärgelduk för att sedan måla dem med tjärepoxi (VCTar2) för att avsluta med vanlig bottenfärg (i mitt fall VC17NT västkustfärg). Kanske att krågla till det, vad vet jag, men det har fungerat fint för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Målade med fartygsfärg. Just på trimplanen vart det musselodling. Stora klasar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har trim plan och visst det kom tulpaner men , man jag bara skaver av det mesta sen tar jag (har en luftmaskin) med ett grön skiva på med långa piggar tätt på ganska trubbiga c:a 3mm i diameter/pinne, den polerar jag upp ytan med och det blir suveränt... sen kanske det är lite bättre om man målar under? för att få den o glida bättre, för annars är ju krom bra snyggt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...