Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
newboat

Yamarin eller? - Första motorbåt mälaren

Rekommendera Poster

Jag har en 56 sc med 100 hästar. Båten går mkt bra med 8 vuxna 2 barn. Tugnt att komma upp i plan men väl uppe går det fint. Om du kan uppgradera till 100 hk=gör det, När jag köpte skillde det 5000:- för 20 HK och det är värt varenda krona.Akterkapell är mkt bra. Mitt sitter alltid uppe som sol-och vindskydd.

 

Senast ändrad av Rob1 | 02 maj 2008 | 20:30

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh fasiken, tack för det, ska in och höra med dom direkt imorgon. Jag trodde jag skulle klara det bra med 80 och passade samtidigt på att förhandla till mig lite annat när jag gick ner i motorstyrka.

Nu när jag ändå skrivit på kanske jag ska höra vad de tar för att gå upp 20 kusar, dom har ju mig på kroken så dom kanske ger ett bra pris..Cool
Tack för tipset!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!,

 

Nu är den köpt, det blev Yamarin 46 SC med 50 hästar. Trailade hem den idag, familjen ville direkt ut på provtur. Det var hur skönt som helst, detta blir en kanon sommar! Båten går hur stadigt som helst men man vill nog inte ha höga vågor i en sån liten båt.

Höll på att gå åt skogen när jag skulle dra upp trailern. Startade bilen, lite publik, tänkte inte på att backen låg i och gasade lite extra när bilen rullade bakåt, tänkte aj fan skall det vara så svårt att få upp kärran......Insåg sen att backen var i! Med ettan gick det hur lätt som helst. Tur att jag inte kom längre ut!? Hade inte varit kul att sänka bilen...

Tack för all bra tips och inlägg. Återkommer säkert snart med nya undringar..

 

Hälsningar

 

Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering, jag bytte upp till 100hk som rekommenderat. Båten levererades igår och glad i hågen var jag på väg att sjösätta trots att det är ishavsvindar och nästan nollgradigt ute. Nu till det roliga, bryggan vi står vid har sjunkit och ska iordningställas till veckan först!!

Ingen provtur således, bara att snällt backa upp den på gräsmattan igen. Nåja, ser fram emot att få låta dom hundra pållarna löpa fritt framöver.  Får väl sätta på muffarna och torrköra på land medan jag pillar med plottern för att lära mig den.Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...