Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
kallle

Snabb HT, Kabin båt med bra plats minst 530 vad välja max 60000 kr

Rekommendera Poster

hej hade tänkt lägga max 60000 kr. fundera lite på örnvik 530 flipper 570, 575.

vet ej om det är mer plats i dessa än scantic 570?

ska vara snygg oxå, även kunna ligga över nån natt. har även kollat på en scantic 570 men den va riktigt trång inne, gick ej ligga rak lång i den. vad rekomendera ni. ska minst gå i 35 knop. Ska ha den i havet så fördel om den är stadig vid lite vind

tacksam för svar

Senast ändrad av kallle | 16 april 2008 | 18:28

Senast ändrad av kallle | 16 april 2008 | 18:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förutom de nämnda alternativen, så kanske en Crescen 635? Borde gå att hänga på en kraftig motor och den är ju också lite större än de uppräknade båtarna. Har själv en Uttern 590, men det är ingen fartbåt utan mer familjejolle.

/en john

Senast ändrad av enJohn | 16 april 2008 | 18:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

uttern 590 är fina skulle räcka gott. men den är ju svindyr, ligger oftast lika högt som uttern 690. crescent 635 ser inte så kul ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, vill inte vara pessimistisk men en snabb (minst 35 knop Förvånad), stabil, bekvämt övernattningsbar HT-båt för max 60 000 kr blir inte lätt att hitta. Om jag skulle hitta en sådan båt skulle jag misstänka stöldgods.

Tror att du i vart fall får sänka kravet på antal knop så kanske det andra är möjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får du ihop din ekvation, så är du nog släkt med Houdini (troligen felstavat) Guld/ Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte är rädd för lite äldre båtar så skulle jag vilja rekommendera ex den här.klicka här,

http://www.blocket.se/vi/15662002.htm?ca=11_s

Alla som kan något om båtar vet att det här är alla Hardtopsbåtars moder! Djup V-botten för bra sjöegenskaper i hög fart, men dessutom en tunnel i botten på båten, som i lågfart och stillaliggande innehåller flera hundra liter vatten, som gör båten stabil!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är väl kanske så. Men, ibland dyker (!?) ju rätt båt upp till ett bra pris. Finns ibland 590:s för runt 80.000, eller t.om. under det. Men då inte med så nya motorer så klart.

Ockelbo C20 var jag själv sugen på. Verkar rejäl och sjövärdig. Men den gör nog inga 35 knop om inte motorn är en alldeles ny och alldeles för stor. För övrigt håller jag med om att din ekvation är omöjlig om du inte lyckas göra ett superklipp!

Kanske en Draco? Har ingen erfarenhet, men tycker att de är lite så där retro-snygga: http://www.blocket.se/vi/15957443.htm?ca=11_s

/en john som vill bli av med en Honda 50-hästare

Senast ändrad av enJohn | 16 april 2008 | 19:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag pratar så klart om Fjordling........kolla in den här länken, där en Fjordling susar förbi kameran i drygt 50 knop vid Lidingöbron! Det är kärlek, det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och på den här filmen så ser man tydligt den djupa V-bottnen när båten går upp i plan.

Om jag inte minns fel så har den vunnit Roslagsloppet minst en gång, inte dåligt för en hardtopsbåt!

Varför äger jag inte en Fjordling själv? Båten är tyvärr för liten för en 2-barnsfamilj som dessutom har 2 hundar.......Men när barnen är utflugna, då jä......Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

känns som en örnvik 535 skulle kunna passa, gå säkert sova nån natt i den om man är 2 pers. är ju snygg, den dundra säkert på 35 knop med en 90 hk. v  skov oxå.

gå kanske få för 60000 kr. finns mest 530 men inte lika snygg inredd. finns många på blocket

den här örnvik 535 lockar mig, fast lite dyr

http://www.blocket.se/vi/15821176.htm?ca=21_s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Coolt Cool  . Men en senare årsmodell av Evinrude 175 hp lär spräcka budgeten rejält Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en kompis med en Örnvik 535 HT. Han är nöjd. Färgen kan man ju ha åsikter om. Men Telverkets röd-oranga kanske snart är på modet igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uttern 520, kan vara svår till det priset.

eller denna Hurricane, dock lite mindre. Men de går rätt bra i sjön... (denna dock lite dyr enligt mitt tycke) http://www.blocket.se/vi/15581431.htm?ca=8_s&last=1

Senast ändrad av Knoparn | 16 april 2008 | 20:28

Senast ändrad av Knoparn | 16 april 2008 | 20:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

enJohn´ s förslag på Dracon uppfyller nog dina krav. Inombordare på 170hk borde lätt ge båten en toppfart över 35kn billigare försäkring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fjordlingen var ju en riktigt ful båt. den vill ja inte ha tyvärr!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...