Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Decoy

Fugawi + Windows Vista

Rekommendera Poster

Nån som fott igång Fugawi med Vista? Jag har home premium installerat och det lirar inte riktigt. 3.0 fungerar hyfsat, 4.0 fungerar inte alls och 4.5 har svårt att hitta gps:en och/eller comportarna.

Några tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Jag fick ett tips om att uppgradera vista på transas, har inte gjort det själv. Men enligt han som tipsade så stod det om det på pirat bay. Det är för att öppna filer i BSB format.

Lycka till, jag har också vista Rynkar jäkla skit är vad det är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också Home Premium Fugawi 4.0 och det funkar faktiskt även om mycket annat inte gör det... Tänkte bara så att du vet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har meckat med detta nu en par dagar och det verkar fungera sporadiskt - ibland fungerar det, ibland inte. Jag kör en Navibe GM7200-gps från Clas i sjön och det är väl kanske inte den hetaste modellen. Laptopen är en ny Packard-Bell.

Jag har löst problemet genom att dela upp hårddisken i två partitioner och installera XP på den ena. Hårddiskarna nu för tiden börjar vara så stora så det kvittar om man tappar någon gb. XP tar ca 2,5gb installerat så jag tog 5gb av 160 för denna partition. Nu kör jag dualboot Vista och XP och då fungerar det felfritt :) När jag skall använda gps:en startar jag om i XP och till allting annat Vista.

Det borde ju dock gå att få igång. Men detta blev min lösning ifall nu någon kan dra nyutta av den...

Senast ändrad av Decoy | 17 april 2008 | 08:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan i Vista högerklicka på ikonen för ett program och sen välja typ Run as Windows XP(minns inte exakt vad det står, men ni hittar det nog). Alternativt ställer man in det på egenskaper på ikonen. Dvs högerklicka och välj egenskaper och därinne hittar ni det.

Senast ändrad av Yadis | 17 april 2008 | 09:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vista, finns det nått som fugerar där? Bara bök o krångel, fast vill man ligga på topp så får man ju ta priset därefter:)
Vara bara tvungen o flika in den!

Nämen testa att köra i kompatibilitetsläge. Annars brukar ju programtilverkarna släppa uppdateringar för Vista. Har du installerat Vistaupdateringar för Fugawi så du inte kör på XP-varianten? Finns säkerligen vistadrivrutiner till GPS:en också.

http://www.fugawi.com/web/support/updates/updates_fuggn.htm

Senast ändrad av BMoon | 17 april 2008 | 13:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SP1 (service pack 1) är precis släppt på svenska. Prova att uppdatera Vista, ska fixa många buggar tydligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hadde problem med Mapsource till min Garmin i Vista den sa att det var fel i registret när jag försökte starta det men fick då ett tips av en kompis att hörklicka på ikonen o välja Kör som administratör o då fungerade det genast , jag vet ju inte om detta kan hjälpa dig men prova iaf . Nu har jag för övrigt hämtat senaste uppdateringen o den är Vista kompatibel så nu har jag inte det problemet längre .

/ Peppe 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vill man alltid köra som admin utan högerklick så tar man bort User Access Control-UAC(heter säkert nåt på svenska om ni köra svenskt Vista). UAC gör att man nedgraderas till vanlig användare hela tiden fastän ens user är admin, tvingas då godkänna allt som händer på datorn med eviga popups. Man stänger av UAC under kontrollpanelen/användare - där kan man klicka ur det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...