Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Ruffseglarn

Pumblåsan till utombordaren...

Rekommendera Poster

...är nästintill stenhård efter vinterns dvala med båt och motor vinterkonserverad i vederbörlig ordning och förvarad i inomhushall. Köpte ny slang med tillhörande blåsa förra säsongen på märkesbutiken (>300 spänn tog dom...) för att slippa vad man hört om Biltema-kvalisort. Men vad hjälpte det?

Någon mer som varit med om detta? Borde pumpblåsan ha konserverats med något mjukgörande?? Finns det nåt jag kan göra utan att behöva pynta 300 spänn igen???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då verkar de ha sämre kvalitet än Biltemas blåsa. Jag har haft en Biltema i 4 år utan problem. Att ALLT från Biltema skulle vara så dåligt är bara skitsnack eller inlägg från de som inte vet bättre eller aldrig provat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en blåsa på jula för 39 spänn för ett par år sen, inte bra kvalitet men den funkar än.

//bebr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en slang med blåsa på biltema förra våren.. blåsan funkar kanon men slangen är stenhård! Går knappt att böja den.. och så blev den redan i höstas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta med slangen till butiken du köpte den och klaga.

Kanske kräver de kvitto, men har de något vett så vill de gärna veta att de säljer dåliga grejer. Och de kan i sin tur klaga hos sin leveratör och få ersättning -- så nog borde du få en ny av bättre kvalitet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Borde nog göra det. Men jag är nog mest irriterad på mig själv att när jag ibland tror att dyrt är lika med kvalitet. Nu är jag dock bevisad om motsatsen och får ännu ett argument att hålla mig till piratdelar och lågprismarknader..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte om du har låga krav, men enligt min erfarenhet av Biltema så är det mesta faktiskt skit, men då är jag också kräsen. Vill jag köpa något, men jag inte råd att köpa riktigt bra så, skiter jag i att köpa något alls!

Visst vissa små saker är OK, men annars inte, ENLIGT mig, vilket förstås är en personlig uppfattning. Senaste inköp därifrån var nog teakolja som möglade efter ett par veckor!?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast om Biltema-prylarna kostar en femtedel av märkes-dito kräver det fem gånger bättre livslängd på de senare om det ska löna sig i längden. Håller Yamaha-bränsleslangen för 350 pix ett år måste Biltemaslangen bytas oftare än en gång i månaden under säsongen för att det ska löna sig att köpa kvalitet... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det säger jag inte emot dig på! Helt sant!

Jag tycker ofta inte att bättre saker kostar 5 ggr mer dock. Ej heller att jag vill chansa där jag måste göra om allt jobb igen. Samt det kostar tid och pengar att åka fram och tillbaks för att byta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt åkt tillbaks och reklamera, skal ju lätt hålla 5-6 år minst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det är väl ganska typiskt att man i de svenska båttillbehörsbutikerna betalar mycket men får lite. Å vi är ju så korkade så vi betalar glatt vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...