r-bert 0 Postad 15 April , 2008 vet nån hur får man bort klistret efter stripes på båten mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dumpdidump 0 Postad 15 April , 2008 Värm med hårtork > pilla bort dekalen. Använd bensin för att få bort eventuella klisterrester. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 15 April , 2008 Företaget Rand har en spray som heter SVÄCK den tar bort det mesta (ackta lackade ytor) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 15 April , 2008 Biltema Label-Off. En citronsyrabaserad spray som på några sekunder löser upp lim och klisterrester. Lycka till! Senast ändrad av christoferivarsson | 15 april 2008 | 15:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 15 April , 2008 T-röd brukar jag ta på klisterrester... / Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 16 April , 2008 Aceton fungerar också... Billigt liter pris... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dumpdidump 0 Postad 16 April , 2008 Klisterresterna verkar det finnas flera olika lösningsmedel som tar bort effektivt. Aceton låter i mina öron dock som i starkaste laget. Borde inte aceton även lösa upp gelcoaten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 17 April , 2008 Kemins gyllene regel funkar bra här. Lika löser lika. Klister och lim är ofta oljebaserat och då behövs oljebaserad rengöring (bensin funkar bra som andra skrev) Aceton löser inte klistret helt, utan klibbar igen när det dunstar och klistret blir kvar... Tog precis bort massa klisterdekaler på båten själv, och aceton funkade inte. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 18 April , 2008 Jag fick rekommendationen av en firma som monterar foliefilm på b.la. alla taxi stockholm bilar att ta bort klistret från mina stripes med Aceton. Det funkade kanon, hela friborden på 10min, och då var det mycket klister kvar... Men det è klart, man måst ju gnugga lite så är man allt för klen kanske det inte är att rekommendera :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 5 Maj , 2008 Jag har testat åtskilliga produkter och tro mig, LABEL-Off funkar. 3M har en motsvarande grej jag brukade köra innan jag hittade biltemas, bara de att den kostade 300spänn burken. Jag har använt den på superkänslig monofilm till vindsurfingsegel utan problem, den är väldigt svag och påverkar aldrig underlaget i övrigt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bernberg 0 Postad 24 Januari , 2009 Det mesta går bort med kemiskt ren bensin (finns oftast i dagligvaruhandeln) MEN använd bomull. Behövs det starkare medel då är det i tur och ordning Thinner sedan Aceton. Aceton är oerhört flyktigt och här är ett måste att använda bomull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bagge 0 Postad 3 Februari , 2009 är båten av gelcoat går det jätte med aceton skadar inte gelcoat eller topcoat du kan även använda aceton till att ta bort skitränder som inte båtschampoot tar väck AKTA dekalerna du vill ha kvar bara samt bottenfärg, t röd funkar med, ibland lacknafta om inte aceton tar bort det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser