supernils 4 Postad 21 Augusti , 2015 Bra lösning.Dock så har jag diskho om babord och spis om styrbord mot det skottet så det skulle krävas en del ombyggnad. Tack för bilden iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 21 Augusti , 2015 Hallberg Rassy 26 har också någon smart bordslösning som fälls upp mot skottet, fast det är kanske bara spegelvänt mot Sunwinden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kbgbjorn 0 Postad 21 Augusti , 2015 @supernils Om man kan ta loss stolpen från tak och golv med snabbfästen så slipper du stolpen, fast det är stabilt när du skall använda det, såvida det inte har nån bärande funktion. Man skulle ev kunna spara en del i taket för att fortfarande ha det kvar där vid förvaring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 21 Augusti , 2015 Min båtgranne har en Sundwind 20 med bordet på en "pelare" (antaglgen mastunderstöd) i ruffen. Vingligt, smart (på papperet).............men man spiller mera rödvin en i sittbrunnen *lol* Lyxproblemen är svårare att lösa en något annat; eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Augusti , 2015 @supernils Om man kan ta loss stolpen från tak och golv med snabbfästen så slipper du stolpen, fast det är stabilt när du skall använda det, såvida det inte har nån bärande funktion. Man skulle ev kunna spara en del i taket för att fortfarande ha det kvar där vid förvaring. Eller, om det finns plats, leda stolpen nära taket så den kan vinklas upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
odysseus65 26 Postad 21 Augusti , 2015 Hmm.. På väggen mot förpiken.. Det var ju en variant. Vad tror ni om en bordsskiva på var sida om öppningen till förpiken som fälls ut å kan föras ihop till ett stort bord om man så vill.? Tyckte det kändes meckigt att ha en bordsskiva som är dubbelvikt.. Å andra sidan är jag ju sugen på att slå ut väggarna till förpiken för att få mera rymd så då får det ändå bli en bordsskiva som fälls upp mot ena långväggen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lindius 65 Postad 21 Augusti , 2015 Låter betydligt mer meckigt med en skiva på var sida som ska monteras ihop. Du får göra hål i durken där du kan fästa ett bord som du annars har hopfällt och undanstuvat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
odysseus65 26 Postad 21 Augusti , 2015 Låter betydligt mer meckigt med en skiva på var sida som ska monteras ihop. Du får göra hål i durken där du kan fästa ett bord som du annars har hopfällt och undanstuvat Montera å montera.. Dom löper på skenor så du skjuter ihop dom å låser med ett enkelt handgrepp. Hål i durken förstår jag inte. Bordet får väl stå på utfällbara ben liknande det hopvecklade bordet har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser