Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Kneten

Båtrenovering.....

Rekommendera Poster

Har någon ett förslag på hur man får bort limmet under den vita luddmattan. Jag har provat med aceton, t-sprit, bensin och limtvätt. Verkar som det måste slipas bort. Tacksam för förslag, vet att det är fler som klätt om sim Maxim!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skrapa bort mitt lim med en färgskrapa vissa ställen gick lättare o vissa Skrikandes ....

Mvh illern...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en stålborste som man fäster på vinkelslipen......dock får man vara rätt försiktig för den tar som satan......

tror den finns nån bild på liknande jobb i min blogg  http://goamoa1.spaces.live.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är löst, det blev en mycket grov slipskiva i rondellen. Vilket skitjobb............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett litet tips! Man kan måla galonen som sitter upptill runt rutorna,jag använde en beckers ljusgrå plastfärg o det blev precis som nytt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er alla Maximvänner

Angående borttagning av de vita luddet, va satte ni dit istället? ni som bytt ut.Har tagit bort i aktern och satt en lackad 4mm teak faner skiva istället för luddet, blev riktikt bra om ja får säga de själv. Nu börjar de lossna på styrbord sidan, och vad ska man ha då frågar men sig. En skiva till? de kan blir för mörkt tycker vi.allternativet är att klä med någon sort av beklädnad, typ sådan som sitter i taket.Men först ska ju skiten bort, ja vet ju vilket jobb de är, Watski hadde något som skulle ta bort limrester, får nog köpa och testa. När ja gjorde rent bak så hadde Biltema en liten burk vars inehåll man smeta på med medföljande pensel, sen var de bara att skrapa bort de gamla limet,och de gick mycket lätt. Men den fins inte mer, man kan ju undra va de va i den burken. Om man nu väljer att klä med skrovbeklädnad, ska man ha någon sorts isolering först? eller kan man limma direckt på den rengjorda ytan? någon som vet ?? Skall se om ja kan ta några bilder och lägga upp dom i mitt fotoalbum så ni kan se va ja menar. Önskar tips på va man bör tänka på under tiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte 3 mm. matta på Hjertman, den som är vanlig i båtar. Limmar direkt på plasten med vattenbaserat lim. Tycker det blir mörkt med teak eller mahognyplywood. Gör också om toan, handfatet är ju oanvändbart om man inte är akrobat, går inte att få huvudet över det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte oxå nån 3mm vinyl men från Marintema, förmodligen samma som klistrades med vattenbaserat kontaktlim.

post-8034-1394235459,8131_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen, tak för svaren. Här kommer två bilder på hur de ser ut i akterruffen just nu.

post-4107-1394235460,5561_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bild nr 2 med ludd forfarande på. Föresten, bilden men skivan i förruffen såg rätt bra ut. tycker ja ialla fall. Fick inte med bild nr 2 Fråga mig inte varför, får väll försöka igen. Har även en bild på mitt nya skylskåp på plats,Isoterm 65L, passa perfekt i de bifintliga gluggen, fick endast ta bort ca 5mm i överkant

Senast ändrad av olof53 | 06 maj 2008 | 16:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Isoterm 65L. Har försökt ett antal gånger med bild nr 2, men får den inte att komma med. Ja ger upp med bild nr 2.

Senast ändrad av olof53 | 06 maj 2008 | 17:00

Senast ändrad av olof53 | 06 maj 2008 | 17:06

post-4107-1394235460,6661_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öppna bilden i paint o spara den där så funkar det .....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en typ av den gummitrissa du nämner har vi på jobbet för att ta bort klister som sitter bakom dörlister på bilar, Funkar suveränt på iaf typ dubbelhäftande tejp osv. om än lite skitet. men man slipper iaf stinkade bortagningsmedel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...