Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
AntonHelmers

Evinrude 55hk -78

Rekommendera Poster

behöver lite tips på vad ja kan göra. Motorn (evinrude 55hk-78 ) dör när jag lägger i fram. På tomgång går den jätte bra lite lågt varv kanske.. men jag varvar upp den lite och lägger i fram så bara dör den. Det verkar som den inte får bensin. Kan det vara förgasaren som måste rensas? Tacksam för alla tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Guest

Ja, men ev. räcker det med att justera tomgången. Hur man gör finns beskrivet på bryggan eller www.marinan.se. Sök !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan va luften, hade exakt samma problem på min snurra. Gjorde rent förgasare, kollade membran o dyl, problemet var dock kvar.Justerade luften, fick även justera tomgången efter det. Sen fungerade den utmärkt. MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Niklas

Hej! Jag hade exakt samma problem för några somrar sedan när jag använt båten till vattenskidåkning. Efter lite huvudbry märkte jag att locket till den fasta tanken inte satt på, och följdaktligen hade det kommit in vatten i bensinen. Efter tömning av hela systemet (bränslefilter, förgasare m.m) och byte av bensin gick det perfekt igen. Hoppas detta hjälper dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur funkar sökfunktionen?

Söker man på ett ord får man en massa träffar, söker man på tomgång evinrude så får man ingen träff...

Likadant när man försöker söka på annat med flera ord...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ofta är den inbyggda sökfunktionen på olika siter ganska värdelös.

Ett trick är då att använda google, klicka på avancerad sökning, ange domän (i detta fall www.maringuiden.se och sedan speca vad man villsöka efter i överdelen av formuläret.

Goggle kommer då att skapa en söksträng liknande denna.

justera tomgång site:www.maringuiden.se

Denna söker efter inlägg på MG där  justera OCH tomgång förekommer i texten oavsett var i texten de finns.

Det går naturligtvis lika bra att skriva samma sträng direkt i goggle utan att gå omvägen via avancerad sökning.

Vill man bara ha inlägg som innehåller den exakta textsträngen justera tomgång så sätter man situationstecken runt de sökorden

justera tomgång site:www.maringuiden.se
I formuläret åstadkomms detta denom att fylla i justera tomgång i rutan exakta frasen.

Kul att du hittade detta gamla inlägg, guest var mitt gamla alias.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ahhh!

Stort tack, det var helt nytt för mig Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...