full_speed_ahead 1 Postad 11 April , 2008 Hej! Funderar på att montera en stereo/FM-radio i min lilla motorbåt, undrar om man måste ha en speciell båtantenn eller det går bra med en bilantenn? eller är antennen för båtar speciell för att den inte ska agera åskledare? Tacksam för svar! Senast ändrad av full_speed_ahead | 12 april 2008 | 01:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 12 April , 2008 Sätt du den antenn som du tycker bäst smälter in i båten, själv körde jag endast med en avskalad antennkabel som jag drog genom båten. Blev inte den bästa mottagningen på alla ställen men det fungerade bra för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 12 April , 2008 Jag använder en billig bilantenn från Biltema. den ligger löst inne i båten (dold) längs skrovet. Inga problem med mottagning för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jehu 0 Postad 12 April , 2008 Hej en väldigt enkel men fungerande antenn är att te en stump kabel ca 75cm löd in den i mitten på antenn hanen. Fungerar klockrent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 13 April , 2008 Eftersom jag är barnsligt förtjust i gamla torpedbåtar (se bild i sjöboden) så kommer jag nog montera en längre typ av antenn, givetvis blir båten gråmålad också....hur skulle det annars se ut?!! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan65 0 Postad 14 April , 2008 Tjena, jag hade två gamla vhf-antenner på båten när jag köpte den. Den ena blev en jättebra radioantenn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser