jorgensen 0 Postad 11 April , 2008 Jag köpte en four winns i hösta av en båtfirma .båten är inte ce märkt nu. jag skall få båten levererad hem i maj då den har ståt i vinterförvaring. Kan jag kräva att han ce märker den nu.jag köpte den föra året i september. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 11 April , 2008 Japp ... de kan du !! MEN .. är det båtfirman du du köper av eller har båtfirman på ditt uppdrag importerat båten . Mao .. firman fixade hem båten åt dig !?!?!!? En viss skillnad som du förstår ! Har du betalat allt ännu ? ..om inte så har du en hållhake ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 11 April , 2008 Det framgår ju inte om båten måste (enligt lag) vara CE märkt, dvs importerad från land utanför EU efter 16 Juni ? 1998. Var den importerad innan så är den ju ok ändå. Är den intagen senare så skall den ju vara märkt, men jag är tveksam till att firman isf kommer att bry sig om dina krav. Värt att prova dock om det var de som var ägare vid importen som Jocke påpekat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser