ivar1969 0 Postad 11 April , 2008 Jag har en Evinrude 75hp 1981 med skuren kolv i övre cylinder, nu tänkte jag sälja motorn i delar och behöver hjälp att ta reda på vilka modeller som växelhuset passar till, någon som vet eller kan tipsa om bra sätt att ta reda på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 April , 2008 Kolla lite på sprängskisser på Ishopmarines hemsida, Parts list:http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=1&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&pCode=A0000003&path=BRP~A0000003&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Sen är det bara att ha tålamod och sitta och jämföra årsmodeller och olika hk. Det står ju partnr (artikelnr) på varje sak så det borde gå att jämföra. Verkar stå Gearcase long resp short (S resp L rigg då) så det får man nog se upp med när man jämför. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ivar1969 0 Postad 14 April , 2008 Tack för svaret. Jag hoppas det finns ett något lättare sätt, som t.ex. någon som vet hur många storlekar på hus dom hadde på den tiden, det kanske inte var så många och då kan man utesluta vissa motorstorlekar. Jag skall lägga ut en tamp till Evinrude i USA och se om dom har någon gammal räv där som vet. Kom med inlägg om ni vet mer om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser