Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
ivar1969

Växelhus

Rekommendera Poster

Jag har en Evinrude 75hp 1981 med skuren kolv i övre cylinder, nu tänkte jag sälja motorn i delar och behöver hjälp att ta reda på vilka modeller som växelhuset passar till, någon som vet eller kan tipsa om bra sätt att ta reda på?

post-26627-1394235421,0568_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla lite på sprängskisser på Ishopmarines hemsida, Parts list:

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=1&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&pCode=A0000003&path=BRP~A0000003&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Sen är det bara att ha tålamod och sitta och jämföra årsmodeller och olika hk. Det står ju partnr (artikelnr) på varje sak så det borde gå att jämföra.
Verkar stå Gearcase long resp short (S resp L rigg då) så det får man nog se upp med när man jämför.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret. Jag hoppas det finns ett något lättare sätt, som t.ex. någon som vet hur många storlekar på hus dom hadde på den tiden, det kanske inte var så många och då kan man utesluta vissa motorstorlekar.

Jag skall lägga ut en tamp till Evinrude i USA och se om dom har någon gammal räv där som vet.

Kom med inlägg om ni vet mer om detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...