hlek 0 Postad 10 April , 2008 Vad skall man tänka på när man monterar y-bommar ? Vad är bra avstånd mellan bommarna ? Båtbredd plus 60 cm , räcker det ? /Hasse Senast ändrad av hlek | 10 april 2008 | 20:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 10 April , 2008 Ja det räcker för inte allt för stora båtar mig vetligt. I min hemmahamn har vi båtens bredd plus 50 cm för båtar i 3-7 meters längden. Sen vad det gäller större båtar än så är jag osäker på vad som är vanligt men det kanske är runt 50 cm även där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 10 April , 2008 Jaa det är en hel del att tänka på. :-) Vi har varierande bredd mellan bommarna - verkar passa till alla - ca25 båtar - som är där nu. Normalt verkar vara båtbredd plus 10-30 cm på var sida om båten. Fastsättning i brygga skall vara med skruv - ej spik. Platserna brukar märkas upp med nummer eller namn och telefon. Lycka till med båtlivet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser