Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Gäst SVEN

sjökort från datorn TILL plotter!!!

Rekommendera Poster

Gäst SVEN

Har investerat massor av pengar i sjökort på cd för några år sedan. Har nu tröttnat på att köra med pc nere i båten. JAG ÄR NU INTRESSERAD AV ATT SKAFFA MIG EN KART- PLOTTER UTAN ATT JAG SKALL BEHÖVA ATT KÖPA NÅGRA NYA KORT. Jag har läst att man kan köra plotterprogramen från plotter till pc Nu undrar jag om det finns någon som har en erfarenhet av att med en möjlighet att köra från pc till en plotter ute i sittbrun.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst JL

Varför inte skaffa en extern skärm. Det funkar kanon för mig. Jag har datan nere i båten & en skärm trådlös mus i sittbrunnen. Jag skulle inte vilja byta bort min 15 mot en plotter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är tveksamt om det går. Att ha kommunikation är en sak men plottrar brokar inte vara flexibla vad gäller sjökortsformat. Plottern kan troligtvis inte läsa det format du har. Vissa vektorformat finns både för PC och plotter. Det beror alltså helt på formatet Du får titta vad som används i de plottrar du är intresserad av och kolla om det är samma som du har. Men som sagt chansen är inte så stor. Lycka till /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Extern skärm fungerar bra för mig. HMT´S vattentäta. Den är dyr men en plotter med kort är också en påtaglig kostnad. /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...