Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
canberra

Olja Tldi / insprutad 2takt

Rekommendera Poster

Tänkte höra om någon har några rekomendationer vad det gäller 2takts olja för en tohatsu tldi.

Finns ju i manualen vad man skall titta efter vad det gäller klassningen på olja och det står även att man inte skall använda vanligt 2taks olja utan olja anpassad för insprutade motorer.

Nån som har några konkreta tips på vilken olja? Just nu kör jag Pennz oil som säljaren sålde på mig vid båtköp. Skulle gärna fortsätta med den men det finns inte att köpa i direkt närhet. Så, vad är det som gäller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för den sista länken, dock återstår lite av problemet med dessa special oljor, dom är lite svåra att hitta.

Det är ju förbrukningsvaror, så det vore trevligt att hitta en bra olja som kan köpas även när båthandlarna är stängda. Självklart kan man försöka att se till att alltid ha olja hemma, men det skulle ju inte förvåna mig själv att man glömmer att köpa inför en långhelg och då blir stående pga. det. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gick det med detta?

Jag har en TLDI som snart måste ha ny olja men Tohatsu säljs ej på orten...är Quicksilvers DFI-olja ok att köra på tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kört min 90hk tldi på quicksilvers dfi olja hela tiden, även min kompis använder den i sin 75hk optimax utan problem...förbannat dyra oljor dock..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...