NormanC 0 Postad 8 April , 2008 Köpte en stiletto 22 ifjol med 225 motor på bracket. Det sitter fast monterade trimplan på den just som ej gå att jusetra så värst mycket manuellt. Problemet är att jag vill får ned fören mer när man kör lite smålugnt med båten för man ser verkligen inget då den är så lång och man sitter ganska så långt bak på båten.Aldrig ägt en båt med hydraliska trimplan så därför lyder frågan skulle det hjälpa med att kanske sätta dit hydraliska trimplan? hur stor tros skillnaden blir? andra förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 8 April , 2008 Du kommer att kunna köra i planing i ngt, lägre hastigheter. Men om du kör mitt i planingströsklen så finns det inte mycket som kan pressa ner fören på den båten. Antingen dra av och kör saktare el, öka och kom upp i plan... Din planingströskel blir mindre med trimplan, den kommer lättare upp i plan. Du kan korrigera motlutning vid sidovind med trimplanen, mm... Den typen av båt bör ha trimplan då den säkert har en tendens att vobbla om du kommer upp i höga farter, det hjälper då med trimplan.. Jag förutsätter att du har trim/tillt på motorn och hart estat att optimera med den... Mina fem öre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 9 April , 2008 Ja hydrauliska trimplan kommer göra mkt, men som förg. sa så är det inte säkert att det hjälper helt - men en god bit på vägen. gå in på www. biltema.se och sök art. 25-911 där finns en hel sats el-hyrdaulik som faktiskt är riktigt bra. (har den själv på min 30 Avanti) OCH till 'vettiga' pengar. //RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NormanC 0 Postad 9 April , 2008 Får tackar för svaren. Tänker köpa de där från biltema. helt klart värt att testa för det priset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser